ادغام بانک ها ، لازمه رشد شبکه بانکی کشور است

تهران(پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به آغاز اصلاح نظام بانکی ،‌با اتمام ادغام بانکهای نظامی می گوید ادغام بانک‌های نیرو‌های مسلح پروژه بزرگی بود که بانک مرکزی از آن سربلند خارج شد.امید است از این پس شاهد تحولات گسترده‌تر در شبکه بانکی با هدف رشد اقتصادی باشیم، زیرا در سراسر دنیا تغییر و اصلاح شبکه بانکی، سلسله تحولاتی را در پی دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ادغام بانک ها ، لازمه رشد شبکه بانکی کشور است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رحیم زارع با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اتمام ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه، افزود: خوشبختانه اقدام خوبی در مسیر ساماندهی وضعیت بانکی صورت گرفته است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادغام بانک‌ها، لازمه رشد هر چه بیشتری شبکه بانکی در کشور است، اضافه کرد: علاوه بر بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح باید سایر بانک‌ها نیز این فرآیند را تجربه کنند و با کاهش شعب فیزیکی به سمت بانکداری الکترونیک حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با اتمام ادغام بانک‌های نظامی می‌توان گفت آغاز اصلاح نظام بانکی نیز رقم خورده است، تصریح کرد: انتظار داریم بانک مرکزی به سایر شروط پیش پای اصلاح نظام بانکی از جمله رعایت بانکداری بدون ربا نیز، توجه داشته باشد.

زارع با بیان اینکه باید شعب بانک‌های ادغام شده نیز با هدف توسعه هر چه بیشتر خدمات الکترونیک و چالاکی بیشتر شبکه بانکی جمع شوند، گفت: بانک مرکزی باید تدبیری برای افزایش سرمایه بانک‌ها با این روش داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه استفاده از تجربیات کشور‌های موفق در حوزه ادغام بانک‌ها لازم است، افزود: خوشبختانه همین ادغام بانک‌های نیرو‌های مسلح نیز پروژه بزرگی بوده که بانک مرکزی از آن سربلند خارج شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امید است از این پس شاهد تحولات گسترده‌تر در شبکه بانکی با هدف رشد اقتصادی باشیم، زیرا در سراسر دنیا تغییر و اصلاح شبکه بانکی، سلسله تحولاتی را در پی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار