غلامرضا خوش‌رو، قاتل سریالی به دار آویخته شد

خفاش شب

تهران (پانا) - در میانه ماجراهای انتخابات سال 1376 و شوری که در جامعه ایجاد شده بود؛ خبرهای دلهره‌آوری هم از جنایات‌های یک قاتل سریالی منتشر می‌شد؛ مردی 33 ساله به‌نام «غلامرضا خوش‌رو کوران کردیه» که برعکس فامیلی‌اش سیاهی در چهره‌اش مشهود بود.

کد مطلب: ۱۱۴۹۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
خفاش شب

به‌گزارش ایران، قاتلی که در شب به‌عنوان مسافرکش زنان را سوار ماشین‌های سرقتی کرده و بعد از آزار جنسی آنها را می‌کشت و اجسادشان را می‌سوزاند. قاتلی که به «خفاش شب‌های تهران» مشهور شد و ترس را به جان پایتخت نشینان انداخت. او قتل‌های سریالی و زنجیره‌ای خود را از سال ۱۳۷۱ در تهران آغاز و یکباراز چنگ مأموران فرار کرد و بعد از سال‌ها مخفی شدن از سال 1376 باردیگر قتل و تجاوز را آغاز کرد.

غلامرضا خوش‌رو کوران کردیه متهم به 9 فقره قتل و تجاوز به زنان بود، پرونده‌هایی که البته هیچگاه هیچکدام از آنها را به جز سرقت یک خودرو نپذیرفت. پرونده قتل‌های او با کشف جسد زنی 54 ساله در مقابل پارک چیتگر در روز 13 فروردین 1376 شروع شد و پس از آن مأموران اجساد سوخته زنان دیگری را در 16 فروردین، 31 فروردین، ۲ خرداد، ۸ خرداد، ۱۴ خرداد و ۳۰ خرداد کشف کردند. خوش رو ساعت ۲۲ روز پنجم تیرماه سال ۱۳۷۶ از سوی مأموران پایگاه شهید نظری ناحیه ۱۰ شهری سپاه ناحیه غرب تهران در منطقه پونک که به خودرو او مشکوک و متوجه شدند مسروقه است، دستگیرشد. زمانی که خوش رو به آگاهی شاپور منتقل شد به یکباره پرده از قتل‌های سریالی او برداشته شد.

او در دو جلسه دادگاه در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) توسط شعبه ۳۵ دادگاه عمومی تهران محاکمه شد. دادگاه او یکی از جنجالی‌ترین دادگاه‌های تاریخ ایران بود که تمام مراحل آن جز رسیدگی به اقدامات منافی عفت او به ‌طور علنی برگزار شد و جزئیات قتل‌ها و جنایت‌هایش بشدت مردم را تحت تأثیر قرار داد. غلامرضا خوش رو در ساعت ۴۵: ۷ روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه سال ۱۳۷۶ در چهار دیوار انبار روباز ورزشگاه آزادی واقع در سه راه دهکده المپیک بعد از اجرای 214 حکم شلاق به دار مجازات آویخته شد. او درآخرین خواسته‌اش روی کاغذ نوشت:«به هیچ‌کس بدهکار نیستم و از کسی طلبکار نیستم و از همه طلب بخشش دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار