طبابت با مهر جعلی خانم دکتر

تهران (پانا) - زن جوان که با سوءاستفاده از مهر و شماره نظام پزشکی یک دکتر ساکن استرالیا طبابت می‌کرد با پیگیری‌های این خانم دکتر به دام افتاد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
طبابت با مهر جعلی خانم دکتر

به‌گزارش ایران، سیدباقر طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان علی آبادکتول در تشریح این خبر، گفت: این متهم با استفاده از مشخصات و شماره نظام پزشکی فردی که چندسالی است ساکن استرالیاست، در یکی از درمانگاه‌های بخش خصوصی علی آباد طبابت می‌کرد.
وی درباره نحوه شناسایی و دستگیری خانم دکتر قلابی گفت: چندی قبل یکی از پزشکان متخصص استان گلستان با مشاهده نسخه یکی از بیمارانش و مهری که پای نسخه خورده بود به ماجرا مشکوک شد چرا که مهر و شماره نظام پزشکی متعلق به یکی از هم دانشگاهی‌های قدیمی او در دانشکده پزشکی بود که چندسالی است خارج از کشور زندگی می‌کند. از آنجا که وی می‌دانست این خانم دکتر در ایران زندگی نمی‌کند موضوع را پیگیری کرد و در تماس با وی ماجرای نسخه بیمارش را به او خبر داد.

بدین ترتیب پزشک ساکن استرالیا پس از متوجه شدن موضوع در نامه‌ای به نظام پزشکی شهرستان آمل ماجرای این پزشک را که با شماره نظام پزشکی و مشخصات او طبابت می‌کند، پیگیر شد و به این ترتیب هویت پزشک قلابی لو رفت. طباطبایی در ادامه گفت: با پیگیری ماجرا پزشک قلابی دستگیر شد و در نخستین جلسه دادگاه، وی علاقه زیاد به رشته پزشکی و طبابت را انگیزه خود از این کار عنوان کرد. همچنین مشخص شد این پزشک قلابی از یک ماه قبل کار طبابت را در یکی از درمانگاه‌های این شهرستان آغاز کرده بود و هم اکنون پرونده او به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق تجویز دارو بدون داشتن مدرک پزشکی و استفاده غیرمجاز از عنوان علمی دکتر در دادسرای علی آباد در حال رسیدگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار