ضرورت تداوم همکاری عمومی برای حفظ شرایط کنونی کرونا

شیراز (پانا) - دویست و سی و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، با تاکید بر ضرورت تداوم مشارکت و همدلی عمومی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، برای حفظ شرایط کنونی همراه بود.

کد مطلب: ۱۱۴۸۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تداوم همکاری عمومی برای حفظ شرایط کنونی کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در نشست امروز این ستاد با بیان اینکه روزهای پایانی پاییز امسال و در پی محدودیت های اعمال شده در کشور، شاهد کاهش آمارهای ابتلا و جان باختن هموطنانمان در اثر کرونا بوده ایم، گفت: در فارس نیز این شرایط برقرار بوده و این حاصل همکاری و مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.


مهرزاد لطفی شرایط کنونی را نشان دهنده نقش رعایت فاصله فیزیکی از دیگران در پیشگیری از انتقال این بیماری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیز کانون های آلودگی و ابتلا مربوط به مناطقی است که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری داشته اند.

او مسوولیت مجموعه بهداشت در حوزه پیشگیری شرایط کنونی را سنگین خواند و اظهار کرد: مهم ترین هدف این روزها حذف هرچه بیشتر چرخه های انتقال بیماری، برای کنترل اپیدمی در استان است.

لطفی با تاکید بر اینکه بیماری تنها کاهش یافته و اوج گیری دوباره آن در کمین سلامت جامعه است، گفت: آنچه این تهدید را جدی تر می سازد، بی توجهی ما نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و اهمیت اصول پیشگیرانه است؛ چرا که تا ریشه کنی این بیماری فاصله بسیاری وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: در طی ۲۳۰ نشست روزانه این ستاد، مهم ترین محور برنامه ها و اقدامات، مبانی علمی و آخرین یافته های مربوط به این بیماری در سطح بین المللی بوده است.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، مهم ترین توصیه هایی که در سطح عمومی مطرح شده است، ضرورت استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از تجمعات است.

لطفی در ادامه به پیگیری روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان پرداخت و از سوی اعضای این ستاد پیرامون بهبود خدمات و افزایش دستاوردهای این طرح در کنترل بهتر بیماری، پیشنهاداتی مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار