در گفت وگو با خبرنگاران؛

واعظی: مرز ایران و جمهوری آذربایجان همواره مرز صلح و دوستی بوده است

تهران (پانا)- رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که اراده سیاسی برای گسترش روابط تهران و باکو در عالی ترین سطوح وجود دارد، گفت مرز ایران و جمهوری آذربایجان همواره مرز صلح و دوستی بوده و هست.

کد مطلب: ۱۱۴۸۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
واعظی: مرز ایران و جمهوری آذربایجان همواره مرز صلح و دوستی بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود واعظی پس از دیدار با شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، در گفت وگو با خبرنگاران این دیدار را سازنده و مثبت توصیف کرد و افزود: پس از پایان منازعه نظامی بین آذربایجان و ارمنستان، شرایط جدیدی در منطقه ایجاد شده لذا لازم بود درباره مسائل فی‌مابین گفت و گو و تبادل نظر کنیم.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری آذربایجان که مرز با ایران را مرز صلح و دوستی نامیده بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز مرز خود با آذربایجان را مرز صلح و دوستی و برادری می داند. معتقدیم امروز زمان تعمیق دوستی ها بین کشورهای منطقه است و برگزاری نشست های چند جانبه از جمله نشست سه جانبه بین ایران، روسیه و آذربایجان و نشست ۵ جانبه میان ایران، روسیه، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می تواند به رفع سوءتفاهمات احتمالی میان کشورهای منطقه کمک کند.

وی اظهار کرد: در این دیدار درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در ۱۶ ژانویه به توافق رسیدیم و همچنین در خصوص همکاری های دوجانبه، به ویژه تسریع در اجرای پروژه های مشترک ریلی و احداث سد و نیروگاه گفت وگو کردیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به این‌که روابط و تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در دوران شیوع ویروس کرونا نیز حتی برای یک روز قطع نشد، ادامه داد: دو کشور در زمینه انعقاد موافقت نامه تجارت ترجیحی نیز به پیشرفت های خوبی رسیده اند. همچنین همکاری دو کشور برای ساخت کارخانه تولید اتوبوس، کامیون و تراکتور نیز پیشرفت های خوبی داشته است.

واعظی تاکید کرد: اراده سیاسی برای گسترش روابط ایران و آذربایجان در عالی ترین سطوح وجود دارد و روسای جمهور دو کشور در ۷ سال گذشته ۱۳ دیدار با یکدیگر داشته اند که نشانه خوبی از روابط حسنه فی‌مابین است.

شاهین مصطفی اف نیز در این گفت. گو با تشکر از حمایت ها و موضع گیری های اصولی و سازنده جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: روسای جمهوری دو کشور در ۷ سال گذشته روابط دوجانبه را به عالی ترین سطح ارتقا داده اند.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان افزود: در سایه اراده سیاسی قوی برای گسترش روابط دو کشور پروژه ها و همکاری های گسترده ای میان دو کشور پایه گذاشته شد که امروز درباره چگونگی تسریع در تکمیل این پروژه ها گفتگوهای سازنده ای داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار