رئیسی: راه مقابله‌با کرونای انگلیسی‌همان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

تهران (پانا) - علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد که تنها راه مقابله با ویروس کرونای انگلیسی همان رعایت دستور العمل‌های بهداشتی یعنی ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها و و تهویه مناسب در فضای بسته است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

رئیسی که سه شنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره ویروس کرونای انگلیسی سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: جهش جدید در بخش تاج ویروس کرونا صورت گرفته و احتمالا موجب افزایش قدرت سرایت ویروس می‌شود.

او ادامه داد: کرونای انگیسی از ۳۰ شهریور بوده است، اما باتوجه به اینکه این ویروس نوعی از کووید ۱۹ بوده و جهش یافته معمولا مدت زمان دوره آن ۱۴ روز خواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: از همه مسافران فعلی اروپایی و مسافران دو هفته گذشته از انگلیس مجددا تست کرونا گرفته می‌شود.

رئیسی ادامه داد: همه مسافران اروپایی باید تست PCR منفی همراه داشته باشند همچنین وارد کشور هم که می‌شوند مجددا تست می‌شوند و به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خانگی می‌مانند.

وی تاکید کرد: افرادی که از دو هفته قبل وارد کشور شدند، لیست، شماره تلفن و آدرس آنها را گرفتیم تا در صورت ابتلا به ویروس جدید آن‌ها را شناسایی کنیم که خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی نداشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار