استاندار زنجان:

اشغال تخت‌های بیمارستانی ازسوی بیماران کرونایی در زنجان به ۲۵ درصد رسید

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت در زمان حاضر میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی از سوی بیماران کرونایی در این استان از ۵۸ درصد به کمتر از ۲۵ درصد رسیده که این مهم در سایه همکاری‌ها و رعایت محدودیت و پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم محقق شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اشغال تخت‌های بیمارستانی ازسوی بیماران کرونایی در زنجان به ۲۵ درصد رسید

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان فتح الله حقیقی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در صورت تکرار پیک دوم بیماری حداقل بستری های کرونایی در هفته به ۱۳۱ بیمار می رسید افزود: در حالی که این رقم اکنون با اجرای محدودیت های کرونایی و دیگر اقدامات به ۶۵ نفر رسیده و خروجی بیماران از بیمارستانها نیز ۶۶ نفر شده است.

استاندار زنجان ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به واسطه این عملکرد استان را موفق اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه جان مردم بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: یکی از افتخارات استان در شرایط کرونایی این بود که از بروز وضعیت پیش آمده در پیک دوم جلوگیری کرد و زنجان از استان هایی است که شدت شیوع پیک سوم بسیار کمتر از موج دوم بود.

این مسوول با اشاره به حمایت از مشاغل آسیب دیده کرونایی به ویژه در حوزه ورزش ادامه داد: با حضور مدیران متولی در اداره کل ورزش و جوانان، معاون سیاسی، اجتماعی استاندار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بر اساس دستور العمل های ابلاغی، تصمیم گیری لازم مبتنی بر رعایت پروتکلهای بهداشتی اتخاذ شود.

حقیقی افزود: اقدامات نباید منجر به آلودگی کرونایی حتی یک نفر شود، چرا که سلامت عموم مردم اهمیت بسزایی دارد و در این خصوص باید احتیاط های لازم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه روند رعایت پروتکل های بهداشتی در دهمین ماه از سال، آنگونه که باید و شاید نیست، گفت: پس از گذشت ماهها از شیوع کرونا انتظار بر این است این روند وضعیت خوبی داشته باشد، در حالی که منحنی نشان دهنده کندی شیب بوده درحالی که این مهم باید معنادار باشد.

وی اظهار داشت: طبق آمار اعلام شده شهرستان ابهر در ارتباط با رعایت پروتکل های بهداشتی خوب عمل کرده اما نتیجه لازم را کسب نکرده است که فرماندار این شهر به علت یابی این مساله اقدام کند و از طرفی در شرایط کرونایی باید فرمانداران خرمدره، ماهنشان و ابهر برای لکه های آسیب پذیر برنامه ریزی کنند.

این مسوول ادامه داد: باکارهای انجام گرفته وضعیت کرونایی طارم نسبت به قبل بهبود یافته و در واقع نگرانی ها در این بخش برطرف شده و در این خصوص نباید سهل انگاری کرد تا شرایط قرمز دیگری حاکم نشود.

وی اضافه کرد: در شهرستان ماهنشان بستریها تا حدودی افزایش یافته که در این موضوع تجزیه و تحلیل انجام و نسبت به چاره اندیشی لازم مبادرت شود که طبق آمار دورهمی، تجمعات و شرکت در جشن و مراسم های مختلف از علل اصلی ابتلا به کرونا است.

حقیقی با بیان اینکه نقاهتگاههای استان هنور فعالیت خود را در استان آغاز نکرده اند، افزود: در این ارتباط یکهزار و ۳۰۰ تخت ظرفیت ایجادشده که در صورت نیاز از آن استفاده خواهد شد و برای عملیاتی شدن موانع پیش رو بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: بالای ۸۰ درصد سالمندان دارای بیماری های مزمن با خانواده خود زندگی می کنند که در این خصوص باید آموزش های لازم پیشگیرانه کرونایی داده شود و در این میان سالمندانی که تنها هستند با مدیریت لازم نیازها و احتیاجات آنان برطرف و ساماندهی شود.

این مسوول، با اشاره به برگزاری احتمالی نمایشگاهها در استان گفت: این موضوع و چگونگی برگزاری نمایشگاههای مد نظر مبتنی بر پروتکل های ملی و توسط معاونت اقتصادی بدقت مشخص شود.

وی، با اشاره به احتمال فعالیت باشگاههای ورزشی در استان خاطرنشان کرد: بسیاری از مسوولان و نیروهای بسیجی حاضر در صحنه طی پیک سوم بیماری آسیب دیدند و به رغم این مهم و با اقدامات لازم از بروز پیک دوم نیز جلوگیری کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار