بدرقه پاییز با همنشینی زحل و مشتری در آسمان امیدیه

امیدیه(پانا)-انجمن نجوم کانون های آموزش و پرورش شهرستان امیدیه، همنشینی و مقارنه بودن دو سیاره زحل و مشتری را در شب اول زمستان، برای شهروندان، به زیبایی تمام در آسمان به نمایش گذاشت.

کد مطلب: ۱۱۴۸۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
بدرقه پاییز با همنشینی  زحل و مشتری  در آسمان امیدیه

مربی انجمن نجوم کانون های آموزش و پرورش شهرستان امیدیه در گفت و گو با پانا از نزدیک شدن دو سیاره مشتری و زحل در اول دی ماه ۹۹خبر داد.

زهرا شریفات، مربی انجمن نجوم کانون های آموزش و پرورش در این خصوص گفت: زمستان امسال با یک پدیده بسیار جذاب و نادر نجومی آغاز شده است که ششمین سیاره، زحل و پنجمین سیاره، مشتری در منظومه خورشیدی در نزدیکی یکدیگر قرار گرفتند و به صورت یک جسم نورانی دیده شدند.

او افزود: از دید ناظر زمینی در این زمان خاص، مشتری و زحل در گردش مداری خود، به هم نزدیک شده و از کنار هم عبور می کنند که نزدیکترین فاصله و یا همان مقارنه آنها در اول دی ماه اتفاق افتاده است که با چشم غیر مسلح قابل رویت بوده است.

او ادامه داد: از آنجایی که تا سال ۱۴۵۸ چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، بنابراین برای عمر ما تقریبا تکرار ناپذیر خواهد بود. پس تا چند روز آینده کمی بعد از غروب آفتاب این دو سیاره را در کنار هم حتما رصد کنید، هر چند که در حال دور شدن هستند، ولی از تماشای این شکوه جهان هستی لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار