وزیر نیرو اعلام کرد:

سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و روسیه از طریق آذربایجان

تهران (پانا) - به گفته وزیر نیرو برنامه سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و فدراسیون روسیه از مسیر کشور جمهوری آذربایجان در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و روسیه از طریق آذربایجان

به گزارش ایرنا، «رضا اردکانیان» روز سه شنبه در جریان دیدار با شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر کشور جمهوری آذربایجان در محل وزارت نیرو و در جمع خبرنگاران افزود: مشاور ایرانی برای این موضوع انتخاب شده و تقسیم هزینه ها هم تعهد شده است.

وی از تمدید قرار داد فروش برق کشورمان به آذربایجان خبر داد و خاطرنشان ساخت: توسعه ارتباط الکتریکی بین دو کشور نیز مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

وزیر نیرو آذربایجان را همسایه مهمی برای کشورمان توصیف کرد که زمینه های همکاری متنوعی هم بین دو کشور وجود دارد.

وی ایران و آذربایجان را دو کشوری دانست که سابقه طولانی در بهره برداری از رودمرزی ارس دارند و گفت: عمر این بهره برداری مشترک سال آینده به ۵۰ سال خواهد رسید و امیدواریم مراسم خوب وشایسته ای برای آن برگزار شود.

اردکانیان گفت: بهره برداری از این رود و سد آن براساس معاهده ای است که بین دو کشور وجود دارد.

وی به سدخدا آفرین و قیزقله سی و نیروگاه های برق آبی وسایر طرح های مشترک که بین دو کشور درحال اجرا و تکمیل هستند اشاره کرد و گفت: دیدار امروز برای تاکید بر سرعت بخشیدن به روند ساخت سد قیزفله سی بود که موافقت با آن از سوی مجلس شورای اسلامی پیشتر انجام شده است.

وی به انجام مذاکره با وزیر انرژی آذربایجان اشاره کرد و گفت: مذاکره ها در باره برق و انرژی بوده است که در نتیجه آنها تمدید قرارداد فروش برق است.

وزیر نیرو از آمادگی کشورمان برای بازسازی شبکه آب و برق کشور آذربایجان در مناطق آزاد شده این کشور خبر داد و خاطرنشان ساخت: شرکت هایی در ایران وجود دارند که توانمند بوده و می توانند در این زمینه هم به آذربایجان و هم سایر کشورهای منطقه که نیاز دارند فعالیت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار