معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مجلس دانش‌آموزی محلی برای مسئولیت پذیری و بالابردن اعتماد به نفس دانش آموزان است

اردبیل (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در اولین نشست هم اندیشی مجلس دانش‌آموزی در حوزه پسران عنوان کرد مجلس دانش آموزی فرصت مناسبی برای مشارکت عملی دانش آموزان در حوزه ورزشی، هنری، تربیتی، فرهنگی و... است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی محلی برای مسئولیت پذیری و بالابردن اعتماد به نفس دانش آموزان است

اولین نشست هم اندیشی مجلس دانش‌آموزی در حوزه پسران با حضور مسئولین استانی و اعضای مجلس به صورت ویدئو کنفرانس در اداره کل آموزش وپرورش اردبیل برگزار شد.

در این نشست سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: مجلس دانش آموزی فرصتی مناسب برای مشارکت عملی دانش آموزان در توسعه و تقویت فعالیت های ورزشی، تربیتی، فرهنگی، هنری و... مدارس است.

او از تحکیم و تعمیق ارزش ها و باورهای دینی به خصوص آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان، ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان، تقویت خود باوری و اعتماد به نفس در آنان، استفاده از نقطه نظرات دانش آموزان را از اهداف مهم مجلس دانش آموزی استان برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، زمینه سازی برای آموزش، ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانش آموزان برای حضور بهتر و موثرتر آنان در همه عرصه های اجتماع، توسعه قدرت تصمیم سازی و بهبود نظام تصمیم گیری از طریق مشارکت دانش آموزان را از دیگر اهداف مجلس دانش آموزی استان عنوان کرد.

خلیلی موسوی تصریح کرد: تشکیل چنین جلساتی برای دانش آموزان نقش یک کارگاه آموزشی را دارد که در آن دانش آموزان، مسئولیت پذیری، هم زیستی مسالمت آمیز، اعتماد به نفس، صبر، فرهنگ نقادی و نقد مودبانه در کنار فعالیت های آموزشی، اجتماعی و سیاسی را تجربه کنند.

او تمرین اخلاق مداری و مسئولیت پذیری را از مولفه ها و اهداف مجلس دانش آموزی استان دانست و گفت: توجه به این مقوله ها در اولویت قرار گیرد.

منصور صاحب، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان نیز گفت: مجلس دانش آموزی گامی برای تمرین مشارکت اجتماعی و استفاده از توانمندی ها و زمینه ای برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت پذیری آنان به شمار می رود.

او به اهمیت تشکیل مجلس دانش آموزی استان و تاثیر آن بر رشد شخصیتی دانش آموزان پرداخت و تصریح کرد: مجلس دانش آموزی مصداق اهمیت دادن به قشر نوجوان و جوان و امکان فرصتی برای انجام وظایف و بیان نظرات آنها است.

پرویز اصغری، مدیر سازمان دانش آموزی استان هم ضمن ارائه گزارش مبسوطی از برنامه ها و فعالیتهای سازمان دانش آموزی استان در سال جاری اظهار کرد: مجلس دانش آموزی محل تمرین و بالا بردن روحیه اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان و آینده سازان میهن عزیز اسلامی است.

او همچنین از ابلاغ و اجرای بسته تحولی سازمان دانش آموزی مطابق چارت ارسالی از سازمان مرکزی در سطح مناطق و نواحی این استان خبر داد.

در این نشست اعضای هیات رییسه مجلس دانش آموزی وهمچنین سایر اعضای مجلس دانش آموزی مناطق و نواحی ۱۹گانه استان نیز به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

در پایان این نشست احکام مشاورین دانش آموزی مدیر کل آموزش وپرورش استان نیز به اعضای هیات رییسه مجلس دانش آموزی استان تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار