معرفی داوران بخش مسابقه ملی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»

تهران (پانا) - هفت داور، آثار بخش مسابقه ملی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، «سینماحقیقت» را داوری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
معرفی داوران بخش مسابقه ملی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»

به گزارش ستاد اطلاع‌‍رسانی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»، خسرو دهقان، علی لقمانی، سیدسلیم غفوری، علی راضی، آیدا پناهنده، مرتضی پایه شناس و حسام اسلامی داوران بخش ملی این دوره هستند.
خسرو دهقان متولد سال 1326 در شیراز، منتقد سینما است و در کارنامه حرفه‌ای خود داوری جشنواره فیلم فجر، جشنواره فیلم دفاع مقدس و جشن خانه سینما را دارد.

علی لقمانی متولد سال 1341 در مشهد، مدیر فیلمبرداری است. او فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی و مستند متعددی را برعهده داشته است. «هنگام که گریه می‌دهد ساز»، «گلدونه، مش رحیم، صغرا و دیگران»، «کاغذ خروس‌نشان» و «دستگاه» از آثار مستند و «شهر زیبا»، «اشک سرما»، «عیار 14» و «عروس آتش» از فیلم‌های سینمایی است که لقمانی مدیر فیلمبرداری آنها بوده است.

سیدسلیم غفوری متولد سال 1352 در رشت مستندساز، تهیه‌کننده و مدیر شبکه افق سیما است. غفوری پیش از این مدیر شبکه مستند و عضو هیئت انتخاب و داوری جشنواره‌های گوناگون از جمله جشنواره فیلم فجر و فیلم کوتاه بوده ‌است. «جنگ پنهان»، «پارسیان زنگبار»، «آسیایی‌ها به غزه می‌روند»، «کاروان آزادی» و ... تعدادی از مستندهایی هستند که سیدسلیم غفوری ساخته است.

علی راضی متولد سال 1357 در شیراز عضو رسمی انجمن مولفان دراماتیک اروپا است. او مدرس سینمای مستند در بورگین فرانسه است و طراحی و کارگردانی فیلم‌های مستند از جمله مستندهای «بیست روزی که تهران را تکان داد» و «آنچه که نمی گوییم» را در کارنامه دارد. مطالعات گسترده درباره ارتباط مفاهیم «واقعیت» و «مستند» در سینما و تئاتر، تدریس در کنسرواتوار پاریس 13، دانشگاه روان فرانسه، طراحی و کارگردانی بیش از ده اجرای تئاتر بخشی دیگر از کارنامه حرفه‌ای اوست.

آیدا پناهنده متولد سال 1358 در تهران فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده است. او پس از ساخت فیلم‌های کوتاه، مستند و نیمه بلند که جوایز بسیاری از جشنواره‌های داخلی و بین المللی برایش به ارمغان آوردند، فیلم‌های سینمایی «ناهید» و «اسرافیل» را کارگردانی کرد. «تی تی» تازه‌ترین فیلم او هنوز اکران عمومی نشده است.

حسام اسلامی متولد سال 1360 در اهواز مستندساز و تهیه‌کننده سینمای مستند است. اسلامی در جشنواره‌های مختلف فیلم کوتاه و مستند داور بوده است. «یادداشت‌های عراق»، «رشید»، «خانه ما»، «متهمین دایره بیستم»، «بی کودکی» و ... تعدادی از آثار کارنامه حسام اسلامی است.

مرتضی پایه‌شناس متولد سال 1361 در تهران، تهیه‌کننده، فیلمبردار، تدوینگر، دبیر هیات‌ مدیره انجمن مستندسازان و عضو کمیته عضوگیری انجمن مستندسازان است. پایه‌شناس مستندهای «گلوله باران»، «فیلم ناتمامی به دخترم سمیه»، «جای خالی یک نفر»، «جایی که زندگی می‌کنیم» و ... را کارگردانی کرده است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم به صورت آنلاین از 25 آذرماه شروع شده و آئین اختتامیه فردا چهارشنبه سوم دی ماه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار