امروز؛ جلسه هم‌اندیشی دولت و مجلس درباره بودجه 1400 برگزار می‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی دولت خبر داد جلسه هم‌اندیشی دولت و مجلس درباره بودجه عصر امروز با حضور رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۸۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
امروز؛ جلسه هم‌اندیشی دولت و مجلس درباره بودجه 1400 برگزار می‌شود

علی ربیعی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره همراهی دولت با مجلس برای اصلاحات بودجه ۱۴۰۰ گفت: دولت بودجه را براساس واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی موجود و با پیش بیینی از شرایط آینده نزدیک تنظیم کرده است و تلاش نموده که در بودجه‌های سالانه اصلاحات ساختاری را در قالب تبصره‌ها نیز مدنظر قرار دهد. البته ارقام پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ براساس واقعیات پیش رو تنظیم شده است و نحوه تنظیم بودجه هم براساس قانون اساسی از اختیارات قوه مجریه و شخص رییس‌جمهور است.

وی افزود: همان گونه که تصویب بودجه از اختیارات و وظایف قوه مقننه است حق هرگونه اعمال نظر و حق اصلاح برای مجلس محفوظ است. از سنوات قبل به یاد داریم براساس سنت بعد از ارائه بودجه، اصلاحات در جریان بوده است.

سخنگوی دولت گفت: در هر حال دولت به لحاظ بحث کارشناسی کاملا با مجلس همراهی خواهد کرد و از تمام توان کارشناسی خود برای داشتن یک بودجه موثر و مناسب دریغ نخواهد کرد. امیدواریم در نهایت هزینه‌های دولت افزایش نیابد و درآمدهای واهی به آن نیز افزایش نیابد. این مشکلی است که در سال‌های گذشته ما همواره داشته‌ایم.

وی خبر داد امروز عصر به منظور هم‌اندیشی و گفت‌و‌گو درخصوص لایحه بودجه، جلسه‌ای مشترک بین رییس‌جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی و باحضور تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی از اعضای هیات دولت برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار