اختصاص 10 تخت بیمارستانی برای درمان کودکان درگیر اعتیاد در زاهدان

زاهدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد 10 تخت بستری در بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان برای ارائه خدمات تخصصی سوء مصرف مواد در کودکان و نوجوانان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 10 تخت بیمارستانی برای درمان کودکان درگیر اعتیاد در زاهدان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی با اشاره به استمرار ارائه خدمات درمانی در زمینه سوء مصرف مواد در بیمارستان بهاران به عنوان مرکز تخصصی روانپزشکی استان گفت: با هدف ایجاد محیط مناسب تر برای ارائه خدمات درمانی به نوجوانان و یا حتی کودکانی که دچار سوء مصرف مواد هستند این ظرفیت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ایجاد شد.
وی بر ضرورت احترام به کرامت و حفظ شان انسانی همه بیماران و مراجعان به مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: در صورت مراجعه و یا ارجاع نوجوانان و یا حتی کودکانی که از عوارض سوء مصرف مواد رنج می برند خدمات تشخیصی و درمانی لازم در بیمارستانی مجزا از مرکز روانپزشکی بزرگسالان ارائه می شود.
هاشمی شهری در بخش دیگری با تاکید بر نظارت جدّی بر فعالیت مراکز دولتی و خصوصی ارائه دهنده خدمات درمان ترک اعتیاد و کاهش آسیب گفت: حفظ محرمانگی و صیانت دقیق از اطلاعات شخصی مراجعان، ثبت اطلاعات مربوط به توزیع دارو در سامانه های نظارتی با هدف ممانعت از نشت دارو به بازار آزاد، ایجاد حمایت های بیمه ای برای مددجویان و همچنین رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای پیشگیری از همه گیری کرونا از مهمترین محورهای نظارت بر عملکرد این مراکز است.

گفتنی است در حال حاضر 115 مرکز درمان نگهدارنده با متادون (MMT) و 6 مرکز کاهش آسیب (DIC) دولتی و خصوصی با نظارت نهادهای متولی از قبیل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اداره کلّ بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان فعال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار