شناسایی و قرنطینه ۶۳ خانوار در شهرستان بندرانزلی

رشت (پانا) -جانشین فرمانده سپاه انزلی، با اشاره به اینکه با اجرای طرح غربالگری حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۶۳ خانوار شناسایی و قرنطینه شدند، بیان کرد اقدامات پشتیبانی از خانوارهای نیازمند در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی و قرنطینه ۶۳ خانوار در شهرستان بندرانزلی

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد پوراسماعیلی اظهار کرد: اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی از ۱۰ آذرماه در شهرستان بندرانزلی آغاز شد و تا به امروز ۳۳ هزار و ۲۵۲ خانوار شامل ۹۳ هزار و ۴۸۸ نفر از جمعیت شهرستان در این طرح غربالگری شدند.

وی با اشاره به غربالگری نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت شهرستان، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا چند روز آینده با غربالگری مابقی شهروندان، این طرح در بندرانزلی به سرانجام می رسد.

پوراسماعیلی با بیان اینکه تاکنون ۶۳ خانوار مشکوک به کرونا شناسایی و در خانه قرنطینه شدند، تصریح کرد: وقتی اعضای خانواده ها قرنطینه می شوند نباید از خانه خارج شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بعضی از سرپرستان خانوار بیکار و بدون درآمد هستند، بنابراین کارهای پشتیبانی اقتصادی از شهروندان عزیز در دستور کار قرار دارد و بسته های معیشتی، بهداشتی و مایحتاج مورد نیاز در اختیار این عزیزان قرار می گیرد تا بتوانند این مرحله را پشت سر بگذارند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه مجریان طرح شهید سلیمانی قبل از شروع به کار تست PCR دادند، تاکید کرد: این نیروها در حین انجام طرح نیز هر دو روز یک بار تب سنجی می شوند تا خدای نکرده مشکلی برای آنها پیش نیاید.

پوراسماعیلی با اشاره به اینکه در هنگام مراجعه عوامل اجرایی طرح غربالگری به در منازل یک بروشور در اختیار خانواده ها قرار می گیرد، گفت: شماره مسئول واحد بهداشت و دفاع زیستی هر حوزه مقاومت در این بروشور نوشته شده است.

وی ادامه داد: چنانچه برای هر خانواده مشکلی پیش آمد و احتیاج به قرنطینه، رسیدگی یا ارجاع به مراکز درمانی داشته باشند می‌توانند با شماره مدیریت آن واحد تماس گرفته تا عوامل اجرایی در اسرع وقت جهت رسیدگی حضور پیدا کنند.

پوراسماعیلی با بیان اینکه تاکنون همکاری مردم در اجرای طرح غربالگری حاج قاسم سلیمانی با عوامل اجرایی خوب بود، تصریح کرد: مشکل ما خانه‌های خالی از سکنه است که ساکنین آن خارج از شهر انزلی هستند و به صورت فصلی و یا تفریحی در این منازل حاضر می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی با تاکید بر اینکه خانه های مذکور در آمار خانوارهای شهرستان محسوب شده اند ولی حضور فیزیکی ندارند، تصریح کرد: در تلاشیم تا تلفنی و پیامکی این افراد را نیز غربالگری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار