مینایی پور مطرح کرد؛

آماده سازی دختران و پسران دانش‌آموز برای ایفای نقش در زندگی مشترک

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی مشاوران امور زنان مدیران کل استان با حضور فرحناز مینایی پور مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش به صورت برخط برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آماده سازی دختران و پسران دانش‌آموز برای ایفای نقش در زندگی مشترک

به گزارش روابط عمومی حوزه زنان آموزش و پرورش، مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و همچنین تشکر و قدردانی از زحمات پرستاران و سربازان حوزه سلامت به تشریح برنامه های حوزه زنان پرداخت.

مینایی پور در این نشست برخط به طرح آموزش مهارت های کودک یاری به دانش آموزان اشاره کرد و تاکید نمود : آموزش همه جانبه و پایدار به منظور تامین نیروی انسانی کار آمد با هدف تربیت دختران و پسران در زمینه آموزش مهارت های تربیت کودک و همچنین آماده سازی دختران و پسران دانش آموز برای ایفای نقش در زندگی مشترک از اهداف اصلی طرح کودک یاری است.

وی در ادامه این نشست گفت: در تلاش هستیم تا دختران و پسران دانش آموز ما از اکنون به اصول اولیه سلامت جسمی کودک آشنا شوند و مراقبت های بهداشتی دوران نوزادی و تغذیه مناسب کودک را آموزش ببینند.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مخاطبین این طرح مربیان و دانش آموزان دختر و پسر پایه دوازدهم و به تعداد 6300 نفر می باشند. تربیت مربی به تعداد 1000 نفر، تهیه تولید محتوای آموزشی و برگزاری کارگاه آموزشی ویژه 5300 نفر دانش آموز از دیگر اقدامات اجرایی این طرح است.

وی آشنایی با مهارت های اولیه تغذیه مناسب ،‌بهداشت مادر ، بهداشت کودک ،‌سلامت جسمی کودک و مهارت های کلامی - عاطفی و شناختی کودک را به عنوان فصول مهم در نظر گرفته شده در کارگاه های آموزشی این طرح نام برده است.

طرح کودک یاری یکی از طرح های حوزه زنان می باشد که بعد از امضاء توافقنامه با معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و با مشارکت معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار