انتقاد اعطا به اجرا نشدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون شهر تهران

تهران (پانا) - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از اجرا نشدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد اعطا به اجرا نشدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون شهر تهران

علی اعطا در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر، به عدم اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران که در بهمن ماه سال ۹۷ در شورای شهر تصویب شد، تذکر داد و گفت: به رغم پیگیری‌های متعدد که توسط اعضای شورای شهر تهران انجام شد اما بررسی‌ها نشان داد در شهرداری تهران اراده ویژه‌ای برای اجرای این مصوبه‌ وجود ندارد.

اعطا با اشاره به حضور در برنامه تهران ۲۰ با موضوع ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون که مدیران مرتبط شهرداری نیز در آن برنامه حضور داشتند، گفت: در آن برنامه از عملکرد شهرداری تهران دفاع کردم اما مجموعه صحبت ها نشان می داد که در این خصوص کاری انجام نشده است. دستاورد اصلی این مصوبه شاید این بود که برای نخستین بار فرهنگ سازمانی شهرداری که همیشه دستفروشی را جزو مصادیق سد معبر می‌دانست، دستفروشی را از مصادیق سد معبر خارج کرد.

وی تاکید کرد: این مصوبه معطوف به ساماندهی دستفروشان از سه منظر زمانی، دستفروشان در چه ساعت هایی می توانند فعالیت داشته باشند، مکانی به این معنا که در چه مکانی کدام پیاده روها و کدام بازار های خاص می‌توانند فعالیت کنند و به لحاظ هویت‌بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستفروشان را ساماندهی می‌کند.

وی با بیان اینکه نکته ای که وجود دارد این است که اکنون لایحه بهره‌برداری از پیاده روها را در دستور کار داریم، گفت: عدم اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در بخشی از افکار عمومی، برای طرح موضوع ساماندهی پیاده روها در صحن شورای شهر، تأثیر منفی ایجاد کرده است. کسانی تصور می کنند چون مصوبه پیشین به اجرا درنیامد، این طرح یا لایحه جدید که بهره برداری از پیاده روها توسط برخی اصناف را مطرح می کنند، عملا به معنای نادیده گرفتن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون است.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه عدم توجه شهرداری و بی عملی شهرداری در این مصوبه به شورا لطمه می‌زند، گفت: در سال‌های اخیر انتقادات زیادی را نسبت به لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها که زحمت زیادی برای آن کشیده شده شاهد بودیم، در این انتقادات عنوان می‌کنند شما مصوبه پیشین خود را نادیده می گیرید که البته این بدبینی است نیز طبیعی است.

اعطا با بیان اینکه نسبت به این موضوع به شهرداری تذکر جدی می‌دهم و این موضوع را پیگیری خواهم کرد، گفت: یکی از مواردی که دنبال می‌کردیم بحث توجه به دست‌فروشان بوده است و انتظار می‌رود مصوبه در خصوص اجرا شود. شهرداری مطلقاً به این موضوع توجه نمی کند و هیچ گزارشی را نداریم و بررسی ها نشان می دهد هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی افزود: از شهردار تهران می خواهم در این رابطه توضیح روشنی را ارائه دهد که ما تکلیف خودمان را با مصوبه خودمان و شهرداری بدانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار