استادان و مدرسان حوزه علمیه می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند اساتید و مدرسین حوزه علمیه نیز بتوانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
استادان و مدرسان حوزه علمیه می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با الحاق یک بند به ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با 136 رأی موافق، 85 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. در این بند الحاقی آمده است: اساتید دانشگاه با رتبه استاد تمام، دانشیار با 10 سابقه تدریس و مدرسین حوزه علمیه با 10 سال سابقه تدریس در سطوح عالی حوزه‌های علمیه می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده پیشنهاددهنده این بند الحاقی بیان کرد: شرایطی که برای ثبت‌نام نامزدی ریاست جمهوری در نظر گرفته‌ایم محدود به مناصب قوای سه گانه شده است. در واقع نخبگان علمی بیرون از این سه قوه اگر بخواهند به کرسی ریاست جمهوری برسند باید حتما از سه کانال قوه مقننه، قوه قضائیه و قوه مجریه وارد شوند.

وی ادامه داد: افراد علمی سیاسی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، همچنین مراکز علمی وجود دارند که می‌توانند با ایده‌های نو و جدید وارد عرصه انتخابات شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار