موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز

تهران (پانا)‌ - نمایندگان در نشست امروز مجلس با طرح تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی درباره کیفیت و قیمت خودرو موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروساز

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با درخواست تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی درخصوص کیفیت و قیمت خودرو با 210 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 251 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس به عنوان نماینده درخواست کنندگان این تحقیق و تفحص پیش از انجام رأی گیری، گفت: براساس برخی گزارش‌ها حاشیه سود فروش خودرو به جیب افراد خاص می‌رود و باید این موضوع مشخص شود و همچنین باید مشخص شود که چه کسی مدیریت این مجموعه را برعهده دارد.

وی افزود: چرا باید بین قیمت خودرو در شرکت خودروسازی و بازار تفاوت فاحشی وجود داشته باشد، واگذاری خودرو به افراد ویژه و خاص نیز جای سوال دارد البته اخیرا این موضوع مدیریت شده اما هنوز این موضوع جای سوال و شبهه دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به اینکه حضور چند ساله افراد در نوبت تحویل خودرو جای شرم و تاسف دارد، اظهار کرد: چندگانگی در نحوه قیمت‌گذاری خودرو، شبهه در وضعیت مالی برخی شرکت‌های زیرمجموعه، عدم عدالت در ثبت‌نام و توزیع خودرو، زدوبندها و رانت‌ها، کیفیت پایین محصولات، حضور افراد سیاسی و غیر مربوطه و برخی انتصابات در شرکت‌های خودروسازی و ... از محورهای تحقیق و تفحص از خودروسازهای کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار