حسینی در دیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

شناخت دانش‌آموزانی که از وسیله هوشمند برای آموزش بی بهره هستند

تهران (پانا) - با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشورریاست جمهوری، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مسئولین کمیته امداد حضرت امام( ره) نشست هم اندیشی در خصوص تامین تجهیزات هوشمند و ارتباطی دانش‌آموزان نیازمند، عصر دوشنبه اول دی ماه در محل دفتر معاونت ریاست جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
شناخت دانش‌آموزانی که از وسیله هوشمند برای آموزش بی بهره هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی با تاکید براینکه باید تمام تلاشمان را بر عدالت ترجیحی دیجیتالی درآموزش و پرورش معطوف کنیم اظهار کرد: تاکنون در کل استان ها بیش از 87 هزار دستگاه هوشمند و تبلت به دانش آموزانی که از این وسایل بی بهره بوده اند اهدا شده است اما باید تلاش کنیم با بسیج همه ظرفیت های دولتی، عمومی و مردمی سایر دانش آموزان نیازمند را از این وسایل هوشمند بهره مند کنیم.

وی افزود: استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، هرمزگان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و لرستان از جمله استان های محروم از حیث نداشتن تجهیزات هوشمند برای دانش آموزان هستند که بیش از 2 میلیون و 66 هزار دانش آموز در این استان ها مشغول به تحصیل هستند و دست کم 768 هزار نفر از آنان نیازمند تجهیزات هوشمند ارتباطی و آموزشی هستند.

وی تصریح کرد: تاکنون نزدیک 20 هزار تبلت و تجهیزات هوشمند به دانش آموزان این استان ها اهدا شده است و 748 هزار وسیله هوشمند دیگر باید تهیه و در اخیتار این دانش آموزان قرار گیرد.

معاون وزیر با تشریح طرح نهضت ملی "هدایت" (هر دانش آموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) اظهار کرد: شناخت دقیق دانش آموزانی که از هرگونه وسیله هوشمند برای بهره گیری از آموزش های مجازی و شبکه شاد بی بهره اند، بسیج همه امکانات، شناسایی مراکز و مراجع تهیه این وسایل و تعیین اولویت واگذاری از جمله مراحل اجرایی نهضت ملی هدایت است.

شایان ذکر است در این نشست امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ریاست جمهوری ضمن تقدیر از وزارت آموزش و پرورش به دلیل فعالیت ها و اقدامات انجام شده و در دست اجرا بر همکاری معاونت با طرح هدایت تاکید کرد و گفت: تامین بخشی از منابع این طرح از طریق ردیف مسئولیت های اجتماعی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و عمومی، پتانسیل خیرین و انجمن های مردمی قابل تامین است و از ظرفیت کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز باید نهایت بهره را برد.

وی افزود: برگزاری جلسات منظم با شورای هماهنگی بانک ها، خیرین مرتبط با وزارتخانه ها به شکل موضوعی، کارکنان دولت، و شورای ارتقاء شاخص های مناطق محروم میتواند اجرای این طرح را تسریع کند. تدوین مجموعه انتظارات از وزارتخانه ها برای مشارکت موثردستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت استان ها و استانداری ها در این طرح از جمله ضروریات است.

همچنین در این نشست حجت الاسلام مولایی از مدیران کمیته امداد حضرت امام( ره) با اعلام خبر واگذاری 16 هزار تبلت به دانش آموزان نیازمند بر تلاش جهت عقد قرارداد با ستاد اجرایی حضرت امام(ره)، اعطای تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانک ها و استفاده از ظرفیت سایرآحاد جامعه بویژه خیرین تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار