نماینده اراک از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش قانع شد

تهران (پانا) - محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان و خنداب بعد از استماع پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش به سوالات مطروحه قانع شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نماینده اراک از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش قانع شد

در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 2 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، سوال محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان و خنداب درباره حق‌الزحمه و حقوق معلمان قرائت شد. آصفری در توضیح سوال خود گفت: مشکلات زندگی فرهنگیان امروز گریبانگیر آنها که سازندگان آینده فرزندان این مملکت هستند، می‌باشد. معلمی که میخواهد به روستاها برود و تدریس کند میخواهد 2 میلیون و 800 هزار تومان بگیرد. با این مبالغ چطور میتواند امورات خود را بگذراند و ما از معلم انتظار داشته باشیم وقت خود را به مطالعه برای تربیت بهتر فرزندان ما اختصاص دهد. به این صورت مجبور است سراغ شغل دوم برود.

نماینده اراک ضمن انتقاد از حقوق معلمان ادامه داد: اصل 30ام قانون اساسی تاکید کرده که باید آموزش و پرورش رایگان را دولت فراهم سازد. امروز چرا باید معلمان علاقه‌مند باشند به سمت مدارس غیرانتفاعی بروند چون حقوق بهتر می‌پردازند. البته این فراگیر نیست. آمار قبولی دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که درصد بالایی از رتبه‌های بالا کسانی هستند که در مدارس غیرانتفاعی درس خوانده‌اند و پولدار بوده‌اند. دانش‌آموزان روستایی ما اما وضع دیگری دارند و این عدالت نیست.

وی با بیان اینکه اگر حقوق معلمان به موقع پرداخت شود استقبال به این مدارس بیشتر می‌شود، گفت: باید تبعیض ساختاری در مدارس از بین برود. امروز باید معلمان تاثیرات مبالغ خود در صندوق ذخیره فرهنگیان را در سفره‌های خود ببینند. نیروهای قراردادی هم در آموزش و پرورش وضعیت خوبی ندارند، وقتی امنیت شغلی وجود نداشته باشد ما نباید انتظار داشته باشیم پای کار باشند. گاهی یک شخص با 30 سال سابقه هنوز قراداد وی تغییر نکرده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: پیشرفت و توسعه موضوع آموزش و پرورش است و باید به این مسائل توجه شود. ما هم از وزیر تنها انتظار نداریم که همه مشکلات را حل کند، کل دولت باید وارد این حوزه شود. این همه هر روز شاهد تجمع نیروهای نهضتی و پیش دبستانی و حق التدریس در مقابل مجلس هستیم، باید این مشکلات حل شود.

آصفری با اشاره به لزوم نظارت بر صندوق‌های مختلف در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: ما میخواهیم بدانیم که حق‌الزحمه معلمان کی پرداخت می‌شود. من به وزیر آموزش و پرورش اعتماد دارم فقط میخواهم بدانم امسال حق الزحمه معلمان پرداخت خواهد شد؟ چه تاریخی پرداخت خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این نشست خطاب به نمایندگان و نماینده سوال کننده تاکید کرد تا پایان سال حتما حق‌الزحمه معلمان پرداخت خواهد شد.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان و خنداب بعد از استماع پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش، قانع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار