شکوهی مطرح کرد؛

شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و معلمان؛ از اهداف جشنواره الگوهای برتر تدریس

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش جشنواره الگوهای برتر تدریس «تفکر و سبک زندگی» را مشخص‌کننده جایگاه معاونت پرورشی در تحققِ بخشِ مهمی از سند تحول بنیادین عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و معلمان؛ از اهداف جشنواره الگوهای برتر تدریس

وبینار اختتامیه سال گذشته و افتتاحیه سال جاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس «تفکر و سبک زندگی» با حضور مسعود شکوهی، مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز سه شنبه 2 دی ماه 99 به همت دبیرخانه کشوری مستقر در استان یزد برگزار شد.

مسعود شکوهی در این مراسم اظهار کرد: درس تفکر و سبک زندگی از دروس مهم تحقق سند تحول است و ما در برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس به دنبال چند هدف مشخص هستیم. یکی از این اهداف ارتقای شیوه‌های تدریس معلمان و مشاوران و دبیران این درس و اصلاح نگرش‌های رایج و سنتی موجود در شیوه‌های تدریس همکارانمان است. ما دانش‌آموزان مستعدی داریم که به دلیل نامناسب بودن شیوه تدریس معلم، موفق به بروز استعدادهای خود نشده اند. یعنی معلم نتوانسته است فرصت شکوفایی این استعداد را فراهم کند. هر دانش‌آموز شیوه خاصی برای یادگیری دارد که ما معلمان باید آن را شناسایی کنیم.

وی افزود: هدف دیگر مستند کردن مکتوباتی است که در این جشنواره به اشتراک گذاشته می‌شود. من از همکارانمان در استان یزد می‌خواهم درخصوص مستندسازی این تجارب تلاش کنند تا سایر همکارانی که نتوانستند جشنواره را دنبال کنند از نتایج شیوه‌های فنی و مهارتی روش‌ها استفاده کنند.

شکوهی از شناسایی روش‌های نوین در یاددهی و یادگیری این درس و تعمیم دادن آن به سایر بخش‌ها در آموزش و پرورش به عنوان یکی از اهداف دیگر جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی یاد کرد و افزود: این جشنواره همچنین به کشف استعدادهای همکاران معلم ما نیز کمک می‌کند. هر روش تدریس کوله باری از علم و تجربه است که باید در اختیار دیگر همکاران گذاشته شود.

وی از همکاران حود در استان‌ها برای برگزاری جشنواره و معرفی نیروهای خلاق تشکر کرد و گفت: لازم است استان‌ها تقدیر از همکاران منتخب جشنواره را در برنامه خود قرار دهند تا افرادی که در مراحل استانی و منطقه ای شرکت کردند به نحو ویژه تقدیر شوند.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: این جشنواره به نوعی هویت معاونت پرورشی است که می‌تواند جایگاه ما را در تحققِ بخشِ مهمی از سند تحول بنیادین مشخص کند که امیدوارم معاونت پرورشی ورودی عالمانه و آگاهانه به آن داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار