مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی:

سهل انگاری درجذب دانش آموزان لازم التعلم غیر قابل قبول است

تبریز(پانا) - هرگونه سهل انگاری و کوتاهی در شناسایی و جذب و پوشش همه لازم التعلیمان بازمانده از تحصیل استان آذربایجان شرقی در شرایط کنونی منجر به اقدام قانونی و فوری با مقصرین در هر سطح مدیریتی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سهل انگاری درجذب دانش آموزان لازم التعلم غیر قابل قبول است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه شورای معاونین استان با تاکید بر ارسال نامه ها و بخشنامه های اخیر برای جذب حداکثری دانش آموزان لازم التعلیم مخصوصا گروه سنی دوره ابتدایی به مناطق و نواحی استان گفت: هرگونه قصور و کوتاهی در جذب همه دانش آموزان لازم التعلم مخصوصا در شرایط کنونی منجر به اقدام قانونی و فوری در هر سطح مدیریتی ناحیه و منطقه خواهد شد.

جعفر پاشایی ادامه داد: انسداد مبادی بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل از اولویت های اساسی مجموعه بوده و تکالیف و مجازات های مکرر در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در این خصوص ذکر شده و کوتاهی در این زمینه از هرکسی قابل قبول نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت و حساسیت موضوع سواد و سوادآموزی افزود: با وجود محدودیت های منابع مالی در سالهای گذشته شاهد توجه ویژه و مثبت دولت به این بخش هستیم.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال برنامه ریزی و پیگیری اساسی اقداماتی برای عبور از میانگین کشوری در نرخ باسوادی استان هستیم.

جعفر پاشایی با تاکید بر اهتمام جدی به امر آموزش و پیگیری آن در شرایط کنونی نظارت کافی بر تداوم روند اجرای برنامه ها خصوصاً در شبکه شاد و فعال بودن همه دانش آموزان و معلمان در این شبکه را پس از احراز هویت خواستار شد.

این مقام مسئول بیان کرد: رویکرد ما در حوزه امتحانات دستورالمعلهای وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه هماهنگی و تعامل در تحقق اهداف و برنامه ها نقش اساسی دارد یادآور شد: سیاست کاری ما در دستگاه تعلیم و تربیت استان در این راستا است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بی توجهی به مشکلات ریز را موجب ایجاد بحران دانست و تصریح کرد: خط و مشی و عملکرد ما در چارچوب قوانین و مقررات بوده و هیچ گونه حرکت غیرقانونی قابل قبول نیست.

وی با تاکید مجدد به ضرورت پیگیری میدانی و عملیاتی موضوع انسداد مبادی بیسوادی و جذب حداکثری دانش آموزان لازم التعلیم گفت: وصول هرگونه گزارش درون و برون سازمانی و حتی رسانه ای در این خصوص بدون تردید، اقدامات قانونی به دنبال خواهد شد و هیچ گونه بهانه ای در هیچ سطحی قابل قبول نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار