رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکیدکرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی بنیاد برای اشتغال ایثارگران

تهران (پانا)-معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت انضباط مالی در بنیاد شهید و امور ایثارگران و استفاده از تمامی ظرفیت‌های اقتصادی برای اشتغال جامعه ایثارگری تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی بنیاد برای اشتغال ایثارگران

به گزارش «ایثار» سعید اوحدی دوشنبه در سی و یکمین نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به تمامی پرستاران، بهیاران و همسران جانبازان به‌عنوان اسوه‌های صبر و شکیبایی، گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال ایثارگران در بنیاد وجود دارد و هم‌افزایی برای دستیابی به اهداف مورد نظر در جهت اشتغال جامعه ایثارگری ضروری و مهم است. بر اساس گزارشات در سال جاری اعتبارات خوبی برای اشتغال ایثارگران وجود دارد از جمله اعتبارات جذب شده از صندوق توسعه ملی که می‌تواند به اشتغال و کارآفرینی ایثارگران منجر شود.

معاون رییس جمهور با تأکید بر لزوم ایجاد انضباط مالی در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: انضباط مالی در هر مجموعه‌ای موجب آرامش شده و در حوزه‌های اقتصادی پویایی، نشاط و شادابی را به دنبال خواهد داشت. حسابرسی ضمنی در طول سال و برقراری حسابرسی داخلی در مجموعه‌های اقتصادی موجب شفافیت مالی خواهد شد و حسابرسی امکان تدوین برنامه زمانی برای برگزاری مجامع عمومی بخش‌های اقتصادی با کمترین بندهای تکلیفی حسابرسی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در زمان بیماری مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری و تفویض اختیار ایشان، مدیریت شرکت شاهد بر عهده رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شده بود و طی هفته‌های اخیر با توجه به انتصاب نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و هماهنگی صورت گرفته با ایشان مقرر شد مدیریت یکپارچه شرکت ذخیره شاهد و موسسه اندوخته شاهد بر اساس اساسنامه آنها توسط حجت الاسلام و المسلمین شکری صورت پذیرد ضمن اینکه کمیته ویژه نظارتی مصالح اقتصادی بنیاد همچنان نتیجه تلاش خود را برای هم‌افزایی و همکاری در مورد فرایندهای اقتصادی در اختیار تمامی بخش‌ها از جمله نماینده ولی فقیه در بنیاد قرار خواهد داد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به سفرهای استانی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده اقدامات خوبی در مورد اشتغال ایثارگران در استان‌ها صورت گرفته و ادامه دارد و با یک برنامه عملیاتی که شامل آموزش نیز باشد می‌توان از ظرفیت‌های بنیاد مانند بیمارستان‌هایی که اداره آن به بنیاد واگذار شده و یا واگذار خواهد شد برای اشتغال ایثارگران استفاده کرد.

اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توجه به مکتب شهید سلیمانی در نخستین سالگرد شهادت ایشان گفت: تجلی و تبلور شخصیتی در تراز جمهوری اسلامی در شهید سلیمانی و رفتار، سعه‌صدر عمیق و نوع مدیریت این شهید بزرگوار است و باید اعجاب جذب قلوب و دل‌های عموم مردم به ایشان مورد توجه و تبیین قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با اشاره به ضرورت حرکت تکاملی انسان و جامعه گفت: برای تربیت اسلامی و انسانی باید به قرآن پناه ببریم و بر اساس آیات قرآن برای برقراری عدالت در جامعه باید به بیان و محاسبه اعمال و رفتار رسید و در این جهت باید شاخص‌های ارزیابی مشخص باشد.

وی با اشاره به رحمانیت الهی در جامعه گفت: امیدواریم با الگو گرفتن از نظام آفرینش، هماهنگی و نظم در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران حاکم بوده و بدون سستی و با هماهنگی و همکاری صمیمانه برای خدمت به جامعه ایثارگری گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار