استاندار زنجان:

کرونا نتوانسته آنچنان بر اشتغال استان صدمه ای وارد کند

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت آمار بیمه اجباری و بیمه بیکاری استان نشان می دهد اشتغال همچنان در استان زنجان رونق دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
کرونا نتوانسته آنچنان بر اشتغال استان صدمه ای وارد کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در کاگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: اشتغال در بخش صنعت طی تابستان امسال نسبت به سال گذشته بیش از 2هزار نفر افزایش یافته است و ما باید به سمتی رویم که با مدیریت صحیح سایر بخش ها همچون کشاورزی و خدمات را نیز فعال تر کنیم.

حقیقی با بیان اینکه بخش کشاورزی درصد قابل توجهی از اشتغال را به خود اختصاص داده ولی در آمارهای سال 1399 با کاهش همراه است تاکید کرد: در برخی مواقع کشاورزان سایر استان ها با ورود به زنجان اقدام به کشت محصول، آن هم بدون برنامه ریزی و نیاز می کنند که این نوع اشتغال فصلی و ناقص است که باید تجدید نظر کرد.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ادامه داد: در بخش کشاورزی با افزایش بهره روی، مدیریت و همچنین استفاده از روش های نوین کشت و آبیاری می توان رونق اشتغال در این بخش را شاهد باشیم و در بخش خدمات نیز ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد ولی همچنان افزایش اشتغال در این حوزه مغفول مانده است.

استاندار زنجان از مدیران خواست در جذب اعتبارات اختصاص یافته برای اشتغال فعال تر باشند و اگر مدیری علاوه بر اعتبار پیش بینی شده توانست تسهیلات جذب کند به ماموریت خود عمل کرده و اگر در این راه مشکلی بود آن را به مقام عالی استان گزارش کنند تا با توان همدیگر در راه جذب اعتبار برای جهش تولید و ایجاد شغل گام بردارند.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به افزایش تولیدات استان تا 33 هزار میلیارد تومان گفت: حجم فعالیت اقتصادی نیز سال گذشته به 01/1 رسید و اگر امسال کاهشی هم در مشارکت اقتصادی و میزان اشتغال شاهد هستیم موضوع کشوری است و استان ما هم مستثنی از این مورد نیست.

او افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری و کاهش تعداد بیمه بیکاری بگیران را نمونه ای از رونق اشتغال در استان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار