روسیه: بازگشت آمریکا به برجام باید بدون پیش‌شرط باشد

تهران (پانا) - وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که علی‌رغم خروج آمریکا از برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ‌ملل به قوت خود باقی است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
روسیه: بازگشت آمریکا به برجام باید بدون پیش‌شرط باشد

به گزارش اسپوتنیک فارسی، در بیانیه وزارت خارجه روسیه پس از پایان نشست غیر رسمی وزرای خارجه کشورهای عضو برجام به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه آمده است: مطابق با بیانیه مشترک وزرای طرفین برجام کشورها حمایت خود را از بازگشت آمریکا به این توافق اعلام کرده‌اند.

در این بیانیه تاکید شده است: وزرا همچنین ابراز تاسف کردند که آمریکا از این توافق خارج شده اما تاکید کردند که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد باوجود همه این مسائل به قوت خود باقی است.

در بیانیه وزارت خارجه به نقل از لاوروف آمده است: به این نتیجه رسیدیم که بازگشت آمریکا به برجام باید بدون هرگونه پیش شرطی باشد. آماده‌ایم که با سایر شرکا در این مسیر کار کرده و به آمریکایی‌ها برای ایستادن در مسیر اصلاح کمک کنیم. این به نفع همه ماست.

در جریان مراسم لاوروف تاکید کرد که مسکو از ایران خواسته است در صورت بازگشت آمریکا به برجام، ایران نیز بازگشت به اجرای کامل تعهدات برجامی خود را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که این سیگنال را نه تنها اعضای کنونی برجام بلکه واشنگتن هم بشنود. رعایت دقیق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا یک انتخاب نیست بلکه وظیفه ایست که هر دولتی که در ماده ۲۵ قانون سازمان ملل متحد است باید آن را اجرا کند.

وزارت خارجه روسیه افزود: تماس‌ها بین کشورهای اعضای برجام ادامه خواهد داشت. طرف روسی به کار فعالانه برای اجرای کامل برجام در تمامی جنبه‌هایش و تکیه بر تعادل تایید شده منافع و اصول ارتباط متقابل متمرکز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار