زمانی نژاد: پژوهش، زیربنای اصلی پیشرفت محسوب می شود

تهران (پانا) - مراسم تقدیر و تشکر از معلمان پژوهنده برتر با حضور محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار در اندیشکده تحول برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
زمانی نژاد: پژوهش، زیربنای اصلی پیشرفت محسوب می شود

بمناسبت هفته پژوهش، مراسم تقدیر و تشکر از معلمان پژوهنده برتر با حضور محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار، هادی زمانی نژاد، معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی و تعدادی از معلمان پژوهنده برتر منطقه به صورت ویدئو کنفرانس در اندیشکده تحول برگزار شد.

زمانی نژاد با تاکید بر اهمیت نقش پژوهش در آموزش و پرورش اظهار کرد: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای بررسی دستاوردها و چالش های فرآوری حوزه پژوهش و پژوهشگران کوشا در سطح کشور و بخش های تحقیقاتی، سازمان ها و نهادهای گوناگون علمی به شمار می رود. نقش و اهمیت این حوزه مهم در عرصه اندیشه، در ابعاد مختلف حیات امروز بشر بارها بررسی و تأکید گردیده است. پژوهش گامی است که محقق برای شفاف سازی مسئله ای مبهم برمی دارد تا پاسخی دقیق و منطقی برای حل آن بیابد.

زمانی نژاد ادامه داد: پژوهش، زیربنای اصلی پیشرفت محسوب می شود و ملتی که پژوهش را قدر می داند، پژوهشگر را بر صدر می نشاند و جامعه ای که فکر و فرهنگ را پاس می دارد، فرهیختگان را سپاس می گذارند. پژوهش در آموزش و پرورش نقش اساسی ایفا می کند و راه توسعه هر جامعه در زمینه های مختلف، پژوهش است.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم این گونه جوشش های فکری و ذهنی را در متن تجربه هایی که در حرفه ی معلمی حاکم اند جای بدهیم، بی تردید موجبات تقویت و تحکیم زندگی حرفه مندانه ی جامعه ی آموزش و پرورش را فراهم آورده ایم. چون ادعای بیهوده ای نیست اگر بگوییم نسل آینده نسلی خواهد بود که به پژوهش های در عمل گرایش پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار