برگزیدگان گیلان در مسابقات سراسری قرآن کریم تجلیل شدند

رشت ( پانا) - برگزیدگان و مقام آوران استان گیلان در چهل و سومین دوره مسابقه های سراسری قران کریم امروز "دوشنبه" با حضور آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان تجلیل شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان گیلان در مسابقات سراسری قرآن کریم تجلیل شدند

به گزارشایرنا، رضا جانی پور از شهرستان لاهیجان نفر اول رشته حفظ ۲۰ جز، امید رضا رحیمی از رشت نفر چهارم حفظ کل، مژگان نجفی نفر سوم رشته تفسیر و هاجر خورشیدی نفر دوم رشته دعاخوانی در چهل و سومین دوره مسابقه های سراسری قران کریم مورد تجلیل قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن تجلیل از برگزیدگان سراسری قرآن کریم با بیان اینکه احترام به اهل قرآن مورد سفارش ائمه معصومین است، گفت: نخستین گروهی که قرآن برای آنها جایگاه معنوی می سازد، اهل قرآن هستند.

آیت الله رسول فلاحتی اظهار کرد: علمی بالاتر از علم قرآنی نیست بزرگانی از جمله ملاصدرا، علامه طباطبایی و آیت الله جوادی آملی از فلاسفه مشهور با وجود شهرت در رشته فلسفه در خدمت قرآن بودند و تفسیر نوشتند.

وی با بیان اینکه قرآن بر سه گروه تاثیر می گذارد، خاطر نشان کرد: اولین گروهی که قرآن برای آنان جایگاه معنوی می سازد، اهل قرآن کریم بوده و با این کتاب آسمانی مونس هستند.

وی اضافه کرد: گروه دومی که قرآن در آنها تاثیر گذارست خانواده اهل قرآن است و سومین گروه افراد جامعه هستند، جامعه ای که در آن بخشی از مردم به دنبال قرآن هستند به طور طبیعی دیگر آحاد جامعه هم از آنان تاثیر می پذیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان وجود اهل قرآن، قاریان، حافظان، مفسران و دارندگان رابطه با قرآن کریم را از برکات جامعه دانست.

به علت شیوع کرونا و رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی، مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت غیرحضوری با حضور ناظر مسابقات از سازمان اوقاف و امور خیریه در استانها برگزار شد.

مسابقات بخش مردان در استودیو معارف صدا و سیمای مرکز گیلان ضبط و بیست و یکم آذرماه از شبکه قرآن سیما با حضور داوران پخش و به صورت زنده مورد داوری قرار گرفت که رضا جانی پور و امید رضا رحیمی از گیلان به رتبه های کشوری دست یافتند.

هفت نفر در بخش برادران و هشت نفر در بخش بانوان مرحله کشوری چهل‌ و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند، در بخش برادران؛ دو نفر در رشته قرائت، یک نفر در رشته ترتیل، یک نفر حفظ ۲۰ جزء، یک نفر حفظ کل و دو نفر در بخش اذان این دوره از مسابقات حضور داشتند.

در بخش بانوان نیز سه نفر در بخش قرائت، یک‌ نفر در بخش ترتیل، یک نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، دو نفر در رشته حفظ کل و یک نفر در رشته دعاخوانی از استان در مرحله کشوری چهل‌ و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف شرکت کردند.

از بین نمایندگان گیلان در بخش بانوان نیز هاجر خورشیدی و مژگان نجفی به ترتیب موفق به کسب مقام دوم رشته دعاخوانی و رتبه سوم رشته تفسیر مسابقات کشوری شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار