فیلم مستند «جهانی بنشسته در گوشه ای» از شبکه 4

تهران (پانا) - مستند«جهانی بنشسته در گوشه‌ای» زندگی استاد اکبر ثبوت را در قالب مجموعه «حکایت دل» از قاب شبکه چهار سیما به تصویر می کشد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
فیلم مستند «جهانی بنشسته در گوشه ای» از شبکه 4

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، مستند «جهانی بنشسته در گوشه‌ای» عنوان قسمت دیگری از مجموعه «حکایت دل» است که به معرفی استاد اکبرثبوت پژوهشگر،مورخ ،نسخه شناس و فیلسوف و حکیم معاصر می پردازد. این مستند 1 دی ماه مصادف با سالروز تولد ایشان، ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

یادآور می‌شود؛ استاد اکبر ثبوت یکی از پژوهشگران برجسته حوزه دین، تاریخ معاصر، ادبیات، فلسفه و عرفان است که سال‌ها از محضر بزرگان حوزه و دانشگاه چون علامه شیخ آقابزرگ تهرانی و علامه شعرانی بهره برده و پژوهش‌های ارزشمند بسیاری را در زمینه‌های جنبش‌های اجتماعی و فکری گذشته، پیوندهای فرهنگی ایران و شبه قاره، حافظ‌شناسی، صدراشناسی، تاریخ موسیقی، دفاع از معتقدات و فرهنگ شیعه، بررسی احوال و آثار عرفایی چون حسن بصری و حارث محاسبی و روزبهان بقلی، شرح حال و بررسی آثار و آرای استادانش(علامه شعرانی، محمدتقی آملی، مهدی الهی‌قمشه‌ای، محمود شهابی، مرتضی مطهری و...) مسائل حقوقی و سیاسی و اجتماعی به سرانجام رسانده است.

«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی وکارگردانی بیژن شکرریز، مستندی از زندگینامه ها، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور است که دوشنبه ها ساعت 21 و سه شنبه ساعت ۱۴ از شبکه چهار سیما بازپخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار