معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان:

اصل "توجه" را در "رهبری اصول محور" باید به عنوان یک قاعده حاکم کنیم

کرمان(پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مدیرکل و اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: اصل "توجه" را در "رهبری اصول محور" باید به عنوان یک قاعده حاکم کنیم.

کد مطلب: ۱۱۴۸۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اصل "توجه" را در "رهبری اصول محور" باید به عنوان یک قاعده حاکم کنیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حسین براهویی با بیان این که امروز در تکامل نظریه های مدیریتی اصل "رهبری اصول محور" مطرح می شود، افزود: رهبری در دستگاه های آموزش و پرورش وصف جدیدی یافته است و آن هم "رهبری اصول محور" است یعنی نمی توان بر دستگاهی بدون توجه به اصول آن، رهبری و مدیریت کرد.

وی با توصیه مدیران و روسا به مطالعه در حوزه مدیریت و رهبری آموزشی برای ارتقای بهره وری آموزشی و تقویت مدیریت، اظهار داشت: باور به تغییرات کوچک یکی از اصول جدی رهبری آموزشی برای ایجاد فرایند تغییر در سیستم است و نباید منتظر انقلاب یا رویدادی در خارج از حوزه کاری خود باشیم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: ما از سال گذشته در همه زمینه ها به ویژه آموزش و پرورش دچار تغییر جدی و بنیادی شده ایم، اگر روزانه چند تغییر کوچک در فعالیت ها و محتواها ایحاد کرده بودیم، امروز با حجم زیادی از تغییرات مثبت و در واقع تحول مواجه بودیم، بنا براین باید زمینه تغییرات کوچک را فراهم کنیم، ما گاهی ظرفیت های درونی خود و ظرفیت دستگاه را در نظر نمی گیریم که یک ایراد بزرگ است.

براهویی خواستار توجه ویژه به عنصر "توجه" شد و گفت: "توجه" یک وضعیت، یک اعلان و یک اهمیت است، هر کدام از واژه ها بار معنایی دارند، برای بهبود کیفیت کار نیازمند توجه بیشتر هستیم، توجه به هر امری سبب رشد آن می شود، توجه به گیاهان باعث رشد و بالندگی بیشترشان می شود، توجه به موضوع، توجه به همکاران، توجه به طرح ها، توجه به بخش های مختلف سیستم اداری می تواند تحول ایجاد کند باید اصل توجه را به عنوان یک قاعده حاکم کنیم .

وی خاطرنشان کرد: مشکلات و سختی ها همه جا هستند نباید اجازه دهیم نارسایی ها و کاستی ها باعث ضعف و انفعال ما شوند بلکه در کنارشان باید بالنده شویم، باید ارتقا پیدا کنیم تا بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم، همان طور که سیستم های رایانه ای را وقتی که پاسخگوی کار ما نیستند، ارتقا می دهیم .

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان حاکمیت ذهنیتی که در پی رفع مشکلات باشد وتوانایی ارائه راه حل را ضروری دانست و گفت: همه ما قابلیتی داریم که باید تلاش کنیم این قابلیت احیا شود، رمز بروز قابلیت های ما دست از کار نشنیدن است حتی اگر بارها انجام دهیم و موفق نشویم، نباید دست از کار بکشیم، سماجت و پافشاری در کار بسیار مهم است.

براهویی گفت: رمز موفقیت ما به چالش کشیدن است، تذکری اگر در باب بهبود عملکرد داده می شود به نفع ما هست، با افرادی باید رفت و آمد داشته باشیم که ما را به چالش بکشند، انتظار تایید داشتن باعث رکود و ایستایی می شود.

وی با اشاره به این که باید سقف توان خود را به کار ببندیم، گفت: با تمام توان باید کار کنیم و برنامه ها را پیش ببریم، تحکم باید آخرین ابزار در مدیریت باشد، تشویق در درون سیستم به معنی دیده شدن است، مبادا مدیری در سطح اداره در تصمیم گیری تنها باشد، گستره امور در آموزش و پرورش زیاد است و مدیر موفق کسی نیست که فقط فرمان بدهد و بقیه فرمان بردار باشند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که شاد، مدرسه امروز ما هست، گفت: آیین نامه در حکم قانون است و امروز "شاد" در حکم مدرسه است، شاد جانشین مدرسه است و نمی توان فعالیت آموزشی داشت اما ردپای خوبی در شاد نداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار