۵۴۵ راهدار زمستان امسال در جاده ها خدمت رسانی می کنند

رشت ( پانا ) - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از استقرار و فعالیت ۵۴۵ راهدار در قالب ۶۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی به منظور مشکلات احتمالی در راههای استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
۵۴۵ راهدار زمستان امسال در جاده ها خدمت رسانی می کنند

به گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جادهای استان، فریبرز مرادی روز اظهار کرد: این اکیپ ها به همراه ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین آلات در راهها به ویژه مناطق برف گیر حضور دارند تا در صورت مشکلات احتمالی در جاده ها آن را رفع کنند.

وی تعداد راهدارخانه های ثابت استان را ۲۶ راهدارخانه و سیار پنج راهدارخانه عنوان و تصریح کرد: همچنین ۱۰ هزار تن شن و نمک برای زمستان امسال خریداری و انبار شده است .

وی با بیان اینکه مقاوم سازی پل ها، ساماندهی رودخانه ها، ریزش برداری و بازسازی پل های تخریب شده از جمله اقداماتی است که در بناهای فنی انجام می شود، ادامه داد: یکی از اقدامات راهداری استان نگهداری راه‌هاست که در همین راستا، ۸۰ کیلومتر از راههای استان به روش جدید ﻣﯿﮑﺮو ﺳﺮﻓﯿﺴﯿﻨﮓ اجرا می شود.

مرادی تصریح کرد: میکروسرفیسینگ به عنوان یک روش برای حفاظت رویه های آسفالتی و اقدامی پیشگیرانه شناخته می شود و یک لایه ترمیمی حفاظتی است. مایکروسرفیسینگ بدلیل کیفیت و دوام زیاد از عمر مفید بیشتری نسبت به دیگر روکش های حفاظتی برخوردار است.

وی اضافه کرد: سرعت بالای اجرای این نوع روکش سبب می شود خطرات و مشکلات ناشی از عبور ترافیک و به خطر افتادن ایمنی استفاده کنندگان از راه به حداقل میزان خود کاهش یابد و به دلیل ضخامت کم آن پس از اجرا نیاز به ترمیم شانه ها و یا تعویض جداول حاشیه خیابان نیست.

مرادی در ادامه با اشاره به شناسایی ۹۸ نقطه حادثه خیز در استان تصریح کرد: ۱۱ نقطه حادثه خیز در سال ۹۷ در استان رفع شده که با توجه به اعتبارات و اولویت ها ۱۴ نقطه پر حادثه دیگر را در دستور کار داریم که تاکنون ۶ نقطه رفع مشکل شده و سه نقطه دیگر نیز در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان سال مطالعات پنج نقطه دیگر به پایان رسیده و در دستور کار قرار می گیرد.

حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که بیش از ۹ هزار کیلومتر از آن راه روستایی و مابقی آزاد راه، راه اصلی و فرعی است.

امروز مصادف با اول دی ماه روز راهدار نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار