تعیین نحوه تامین هزینه انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها

تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس خبر داد براساس پیشنهاد ارجاعی به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰، هزینه مورد نیاز برای انتقال زندان‌ها و ایجاد اشتغال در این مراکز از طریق اجاره یا فروش بنای زندان‌ها تامین می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۸۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
تعیین نحوه تامین هزینه انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها

به گزارش روابط عمومی مجلس، حسن نوروزی در تشریح نشست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی و جمع بندی پیشنهادهای نمایندگان در مورد لایحه بودجه 1400 خبر داد و گفت: برخی از پیشنهادات تصویب و مورد موافقت قرار گرفت و برخی هم رد شدند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از پیشنهادها در مورد موضوع انتقال زندان‌ها از کلانشهرها به خارج از شهرها و اعتبارات مورد نیاز بود که مورد موافقت قرار گرفت؛ در ماده 113 برنامه ششم توسعه تاکید شده که بودجه و اعتبارات این موضوع باید در بودجه سالانه مطرح شود.

وی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد و تصمیم کمیسیون مقرر شد میان سازمان زندان ها و شهرداری ها همکاری لازم انجام شود و شهرداری ها در تغییر کاربری و تفکیک زندان ها مساعدت لازم را داشته باشند به گونه ای که قیمت بنای زندان ها افزایش یابد تا بتوان از ارزش افزوده آن نسبت به ساخت زندان خارج از شهر اقدام کرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم یادآور شد: همچنین موضوع ایجاد و تاسیس کارگاه‌های آموزشی و اشتغال در زندان‌ها مطرح شد که قرار شد درآمد هزینه ای باشد به این صورت که بودجه مورد نظر از طریق سازمان زندان ها تامین و برای اشتغال هزینه شود بنابراین این پیشنهاد به دلیل درآمد هزینه ای بودن مورد تصویب قرار گرفت.

نوروزی ادامه داد: همچنین پیشنهاد خرید چندین دستگاه خودرو برای سازمان تعزیرات حکومتی مازاد بر آنکه دولت پیشنهاد داده بود مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت پیشنهاد طرح مطالعاتی برای ساخت چند مرکز برای پزشکی قانونی و برخی از شهرستان ها مطرح و اعضای کمیسیون هم با آن موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار