توصیه اسدالله امرایی به مطالعه «‍‍‍‍‍پنج دفتر شعر» محمدرضا شفیعی کدکنی

تهران (پانا) - اسدالله امرایی مترجم و روزنامه‌نگار در ادامه پویش «کتابخوانی ملی»، با معرفی کتاب‌های «نامه‏‌های عزیز نسین و همسرش مرال چلن»، «بینایی»، «بیست بیست»، «جفت شش»، «دلیله»، «دختر بخت» بر مطالعه «پنج دفتر شعر» محمدرضا شفیعی کدکنی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
توصیه اسدالله امرایی به مطالعه «‍‍‍‍‍پنج دفتر شعر» محمدرضا شفیعی کدکنی

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اسدالله امرایی مترجم، روزنامه‌نگار و روزنامه‌نگار ضمن دعوت دیگران به مشارکت در پویش «کتابخوانی ملی» که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آغاز شده است، گفت: در این پویش می‌خواهم تعدادی از کتاب‌هایی را که مطالعه آنها برایم لذت‌بخش بوده است، معرفی کنم. البته تعدادی از این کتاب‌ها ترجمه خودم است.

وی افزود: در ابتدا مطالعه کتاب «نامه‏‌های عزیز نسین و همسرش مرال چلن» ترجمه داوود وفایی را توصیه می‌کنم که توسط انتشارات نگاه چاپ و روانه بازار شده است. عزیز نسین نام آشنایی برای ایرانیان است و کتاب‌های بسیاری از او به فارسی ترجمه شده و هموطنانمان خوانده‌اند.

این کارشناس بازنشسته سازمان هواشناسی در ادامه کتاب «سه داستان» اثر گوستاو فلوبر ترجمه میرجلال‌الدین کزازی را برای مطالعه توصیه کرد و درباره آن توضیح داد: این کتاب با ادبیات بسیار روان و شیوا ترجمه و توسط انتشارات گویا منتشر شده است. همچنین کتاب دیگری را که همین انتشارات منتشر کرده با عنوان «پیژامه همینگوی» برای مطالعه معرفی می‌کنم. ترجمه این کتاب که مجموعه‌ای از داستان‌های نویسندگان جهان است، برعهده من بوده است.

امرایی در ادامه گفت: «بینایی» رمان دیگری است که می خواهم در این پویش ملی، مطالعه آن را توصیه کنم. چاپ نهم این اثر نوشته ژوزه ساراماگو، با ترجمه بنده، در انتشارات مروارید منتشر شده است. این نویسنده پیش از این کتاب‌های «کوری» و نیز «خرده خاطرات » را نیز به رشته تحریر درآورده بود و رمان بینایی در ادامه رمان کوری با همان سبک و سیاق و با گرایش به سیاست نوشته شده است.

این مترجم افزود: در ادامه دو مجموعه کتاب از انتشارات گل‌آذین با عناوین«بیست بیست» و «جفت شش» را هم برای مطالعه معرفی می‌کنم. مجموعه کتاب «بیست بیست» شامل 20 داستان کوتاه از 20 نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات است و مجموعه «جفت شش» هم اثر گروهی از نویسندگان است که شامل 12 داستان کوتاه می‌شود.

امرایی در ادامه به معرفی کتاب «دلیله» پرداخت و گفت: این کتاب مجموعه ای دوجلدی از داستان‌های زنان درباره زنان است که جلد دوم آن با عنوان «عطر پنهان در باد» در نوبت چاپ قرار دارد. ویژگی این کتاب این است که نویسندگان آن زن است و مسائل آن نیز درباره زنان است. همچنین رمان «دختر بخت» نوشته ایزابل آلنده، کتاب دیگری است که برای مطالعه توصیه می‌کنم، هم اکنون این کتاب به چاپ دهم رسیده است و کتابی خواندنی است

این روزنامه‌نگار باسابقه در پایان خاطرنشان کرد: اما برای علاقه‌مندان به شعر از مجموعه «پنج دفتر شعر» سروده‌های محمدرضا شفیعی کدکنی، کتاب «طفلی به نام شادی» که توسط انتشارات سخت منتشر شده است را پیشنهاد می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار