جزئیات 3 پرونده فرزندکشی در 3 استان

تهران (پانا) -دو برادر در ارومیه هدف رگبار کلاشینکف پدر قرار گرفتند. یکی جان باخت و دیگری زخمی شد. یک دختر هم در مهردشت توسط پدرش جان باخت و دختر 16 ساله گتوندی در نزاع خانوادگی 12 ضربه چاقو خورد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات 3 پرونده فرزندکشی در 3 استان

به‌گزارش شهروند، پدر ارومیه‌ای با سلاح کلاشینکف بهنام را به قتل رساند و شیرعلی را زخمی کرد. وقتی صدای شلیک‌های پی‌درپی از کلاشینکف در روستای منصورآباد ارومیه پیچید اهالی روستا وحشت‌زده از خانه بیرون آمدند.

۲۲ آذرماه در یک درگیری خانوادگی، ۲ برادر هدف گلوله شلیک پدرشان قرار گرفتند. پس از این حادثه یکی از اهالی روستای منصورآباد با قاتل در کلانتری ملاقات کرد. اومی‌گوید: «پدر بچه‌ها به من گفت که به علت کم‌توجهی، بهنام را با کلاشینکف به قتل رسانده و شیرعلی را زخمی کرده است.»

اختلافی در کار نبود

جاسم یکی از ۵ برادر خانواده امین آذری است. او اختلاف برادرانش را با پدر تکذیب می کند. او می‌گوید: «شیرعلی و بهنام از کودکی با پدرم اختلافی نداشته‌اند.»

جاسم ادامه داد: «نمی دانم اختلافشان بر سر چه موضوعی بوده است. شاید از یکدیگر ناراحت بودند. پدرم ۵۹ سالش است و با اسلحه کلاشینکف به برادرانم شلیک کرد. اطلاعی ندارم که پدرم اسلحه را از کجا آورده است. اگر می‌دانستیم پدرم در خانه سلاح نگهداری می‌کند از این اتفاق جلوگیری می‌کردیم.»

او ادامه داد: «مادرم و خواهرانم در لحظه تیراندازی حضور داشتند. ما چنددقیقه بعد از حادثه متوجه به قتل رسیدن بهنام و زخمی شدن شیرعلی شدیم.»

جاسم امین آذری در پایان گفت: «پدرم پس از حادثه، خودش را همراه با اسلحه کلاشینکف به کلانتری و مراجع قضائی تحویل داد. شیرعلی هم اکنون در آی‌سی‌یو بیمارستان به‌سر می‌برد.»

مشاجره مرگبار

دختر 21 ساله‌ای هم توسط پدرش در مهردشت به قتل رسید. این جنایت در پی یک اختلاف خانوادگی به وجود آمد. جزئیاتی از این اختلاف مرگبار فاش نشده است. پرونده قتل این دختر در ‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما آنچه مشخص است پدر، این جنایت را رقم زده است.

محمد محمدی، رئیس دادگاه بخش مهردشت با اعلام این خبر گفت: «تحقیقات مقدماتی قتل دختر جوان توسط پدرش در دادگاه بخش مهردشت آغاز شده است. در پی اعلام مرکز پیام فوریتی پلیس 110 مبنی بر کشف جسد دختری 21 ساله، دستور قضائی صادر شد.»

در همان ابتدای انجام تحقیقات پدر مقتول به صراحت به قتل فرزند خود اعتراف کرد. این پدر انگیزه خود از ارتکاب به قتل را اختلاف خانوادگی و بالا گرفتن مشاجره لفظی اعلام کرده است.

پرونده در دادگاه مهردشت در دست بررسی و انجام تحقیقات تکمیلی است.

نجات دختر 16 ساله از مرگ

در این میان اما دختر ۱۶ ساله خوزستانی، ۱۲ ضربه چاقو از خانواده‌اش خورد. بامداد شنبه ۲۹ آذرماه، دختر نوجوان مجروح با ضربات متعدد چاقو بر اثر نزاع خانوادگی با حال بسیار وخیم به اورژانس بیمارستان ۳۲ تختخوابی گتوند منتقل شد.

جراح عمومی بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون شهرستان گتوند در این رابطه گفت: «پس از اطلاع از وضع این بیمار، دقایقی بعد بر بالین وی حاضر شده و با معاینات انجام گرفته متوجه شدیم که خون زیادی از بیمار رفته و هر لحظه امکان نامساعد شدن وضع عمومی بیمار وجود داشت.»

رامین بقایی گفت: «با زحمت بسیار و همکاری پرسنل اورژانس به‌ویژه متخصص طب اورژانس خونریزی این بیمار کنترل شد اما با توجه به اینکه تعدادی از ضربات چاقو عمیق و در محل‌های حساس بود با بررسی‌های انجام شده و آسیب‌های وارده به طحال او به ناچار به صورت اورژانسی بیمار را به اتاق عمل منتقل و مقدار زیاد خون جمع شده در ناحیه شکم مجروح را خارج کردیم.»

سرعت و تجربه نجات بخش

او ادامه داد: «اگر بیمار دقایقی دیرتر به بیمارستان می‌رسید، با این شدت خونریزی به‌طور قطع جان خود را از دست می‌داد. با تصمیم به‌موقع، سرعت عمل و تجربه کادر درمان، اقدامات اولیه و عمل جراحی این بیمار با موفقیت انجام شد.»

با توجه به نبود بخش مراقبت‌های ویژه ICU در بیمارستان ۲ تختخوابی شهرستان گتوند، این بیمار برای ادامه درمان با آمبولانس فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز اعزام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار