زاهدان و زابل به وضعیت نارنجی بازگشتند

تردد بین شهری فقط با مجوز فرمانداری‌ها انجام می‌شود

زاهدان (پانا)- جانشین ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان از بازگشت وضعیت نارنجی کرونا به شهرهای زاهدان و زابل خبر داد و گفت تردد بین شهری از این شهرها به نقاط دیگر ممنوع است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
زاهدان و زابل به وضعیت نارنجی بازگشتند

عباسعلی ارجمندی در گفتوگو با پانا اظهار کرد: محدودیت های وضعیت نارنجی مجدد در این شهرها اعمال می شود و کلیه مراسمات آیینی و تجمعات نیز تعطیل است.
وی افزود: هم در مدارس، هم در دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی روند آموزش به صورت غیرحضوری دنبال می ‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وضعیت سایر شهرهای استان زرد است، تصریح کرد: تردد بین شهری از شهرهای زاهدان و زابل به دیگر نقاط ممنوع است و فقط خودروهایی که مجوز فرمانداری دارند می‌توانند به این شهرها تردد کنند.

تالارهای پذیرایی با رعایت پروتکل های بهداشتی، تهویه مناسب و با پذیرش جمعیت حداکثر نصف ظرفیت سالن از ساعت 18 تا 20 مجاز به فعالیت هستند.
ارجمندی ادامه داد: برگزاری هر گونه روز بازار، بازارچه های صنایع دستی، نمایشگاه های عمومی و تخصصی ممنوع است.
وی اظهار کرد: کلیه دستگاه های دولتی و غیردولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، مراکز خصوصی و تمامی مراکزی که محل ارائه خدمات حضوری به مردم است، باید به نحوی برنامه ریزی کنند که ارائه خدمات حضوری بدون ایجاد هر گونه صف و تجمعی با رعایت فاصه گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی لازم انجام و تا حد ممکن برای کاهش مراجعات، خدمات به صورت مجازی ارائه شود.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رستوران ها و مراکز عرضه و طبخ غذا، غذاخوری ها، کافه ها، فست فودها فقط به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند.

گفتنی است براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با افزوده شدن ۶۰ نفر دیگر در شبانه روز گذشته به تعداد مبتلایان کرونا در استان تعداد این بیماران به ۲۵ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.هم اینک ۱۷۸ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان های سیستان و بلوچستان بستری هستند. همچنین ۶۹ بیمار کرونایی استان در مراکز درمانی تحت درمان قرار دارند. در شبانه روز گذشته پنج بیمار کرونایی در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند و میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان به یک هزار و ۶۳ نفر رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار