رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا؛

ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده است؛ کمک دولت در اورهال کردن اتوبوس‌ها

تهران (پانا) - حال ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت خوب نیست و بنا به گفته مسئولان مدیریت شهری حدود دو سال است که از وضعیت هشدار در مورد سیستم حمل ونقل عمومی پایتخت عبور کرده‌ایم.

کد مطلب: ۱۱۴۸۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده است؛ کمک دولت در اورهال کردن اتوبوس‌ها

10 سال است ناوگان اتوبوسرانی تهران، نوسازی نشده است و هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده شده و با کمبود ۵۰ درصدی هم مواجه هستیم. از طرفی تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی نیز مدتها است در پایتخت مورد توجه قرار گرفته است اما علی‌رغم وعده‌هایی که داده‌ می‌شود هنوز تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در حد حرف زدن باقی مانده است و این موضوع برکسی پوشیده نیست. از طرفی شیوع کرونا و تداوم تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، شهرداری‌ها را با محدودیت‌های مالی مواجه ساخته و توسعه حمل و نقل عمومی را بیش از پیش با مشکل روبرو کرده است.

همچنین تاکنون 3 نشست میان شهرداران کلانشهرها با معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شده است که در نشست اخیر موضوعات مرتبط با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح شد. محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا با اشاره به جلسه اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری و شهرداران کلانشهرهای کشور و مطرح شدن بحث خرید اتوبوس و اورهال کردن اتوبوس‌ها و در پاسخ به این سوال که آیا این جلسات تاکنون نتیجه‌ای داشته است، اظهار کرد: «دولت فعلا در خرید اتوبوس هیچ قولی نداده است و به تعهداتش نیز عمل نکرده است اما در اورهال کردن اتوبوس‌ها قول داده است تا کمک‌هایی انجام دهد.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: «در اورهال کردن اتوبوس‌ها کمک دولت وجود داشته اما نکته این است که مشکل اتوبوس‌ها را اساسی حل نمی‌کنیم. البته اورهال کردن هم به جهت بحث نوسازی یا بازسازی ناوگان برای کاهش آلودگی هوا ضروری و لازم است اما مشکل ما را حل نمی‌کند.»

وی تاکید کرد: «اکنون با کمبود ناوگان اتوبوس مواجه هستیم. از طرفی می‌توان ناوگان‌هایی که فرسوده است را بازسازی کرد.»

علیخانی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود بخشی از اتوبوس‌هایی که وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران شده‌اند به دلیل مشکل فنی دوباره به کارخانه بازگشته‌اند، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: «از این موضوع که مشکلی برای اتوبوس‌های جدید به وجود آمده است، اطلاعی ندارم. البته مشکل فنی ممکن است پیش بیاید. همانطور که در برخی موارد برخی خودروها از کارخانه بیرون می‌آید که ممکن است مشکل داشته باشند و ماشین‌های داخلی معمولا با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند اما این موضوع که اتوبوس‌هایی که اخیرا وارد ناوگان حمل و نقل شده‌اند دچار چنین مشکلی شده‌اند را نشنیده‌ام ضمن اینکه اگر هم افتاده باشد، گارانتی دارد و قطعا شرکت سازنده موظف است مشکل را رفع کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار