کاهش ۴۰ درصدی بیماران بستری کرونایی در کشور

رشت ( پانا) - سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در رشت اعاام کرد بیماران بستری در کشور ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۴۰ درصدی بیماران بستری کرونایی در کشور

به گزارش صدا و سیما گیلان، سخنگوی ستاد ملی مدیریت ومقابله با کرونای کشور امروز در نشست استانی این ستاد در رشت گفت: در حال حاضر به لحاظ پیشگیری از شیوع کرونا از پیک سوم عبور کرده ایم بطوریکه اکنون ۲۰۵ شهرستان کشور وضعیت نارنجی دارند و ۲۴۳ شهرستان نیز به وضعیت زرد برگشته اند.

علیرضا رییسی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارشات، ۴۰ درصد از حجم بستری های ما در بیمارستانهای سراسر کشور کم شده افزود: در بخش تلفات انسانی هم آمارها به زیر 200 نفر در روز رسیده که نشان از کاهش ۵۰ درصدی تلفات در مقایسه با زمان پیک سوم دارد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان و فرا رسیدن شب یلدا از مردم خواست از برپایی هر گونه مراسم و شب نشینی ها در این شب پرهیز کنند.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: در حال حاضر عمده ترین عامل ابتلا به بیماری کرونا در کشور، دورهمی های خانوادگی است و اگر برای حفظ پایداری در روند پیشگیری از شیوع کرونا مصمم هستیم باید از هرگونه دورهمی و رفت و آمدهای خانوادگی در ایام سرد زمستان بویژه شب یلدا پرهیز کنیم.

وی همچنین به تاثیر مطلوب اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی در شناسایی مبتلایان جدید و افراد در معرض تهدید بویژه سالمندان اشاره و تصریح کرد: یکی از پیامدهای اجرای این طرح، قطع زنجیره ی شیوع در بستر شناسایی مبتلایان و ناقلان و زمینه سازی برای قرنطینه و ساماندهی جامعه ی سالمندان است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست گزارشی از روند اجرای طرح غربالگری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۶ شهرستان استان ارایه کرد و افزود: درحال حاضر ۷۰ درصد از جمعیت دو و نیم میلیون نفری گیلان غربالگری شده اند و تلاش برای تحت پوشش قرار دادن تمامی جمعیت استان ادامه دارد.

ارسلان سالاری افزود: بر اساس آخرین آمارها، در حال حاضرگیلان از وضعیت قرمز خارج شده و ۱۰ شهرستان نارنجی و ۶ شهرستان فومن، شفت، صومعه سرا، سیاهکل، املش و رضوانشهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار