حسینی تاکید کرد

استقرار عدالت دیجیتالی، از طریق دسترسی دانش‌آموزان به وسایل ارتباطی هوشمند

تهران (پانا) - با حضور معاونین وزیر و روسای سازمان‌های مدارس غیردولتی و آموزش و پرورش استثنایی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در مشارکت‌های بین بخشی، نمایندگان معاونت های وزارت آموزش و پرورش سومین نشست کمیته اجرایی طرح هدایت( هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) در محل سالن جلسات سازمان مدارس غیردولتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
استقرار عدالت دیجیتالی، از طریق دسترسی دانش‌آموزان به وسایل ارتباطی هوشمند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در سی و چهارمین اجلاس روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد نظر رهبر انقلاب عدالت بود که به خوبی آن را تبیین کردند.

وی گفت: در این خصوص نکات مهمی در فرمایشات معظم له وجود داشت که بر عدالت آموزشی در پهنه جغرافیایی و به عبارتی عدالت توزیعی آموزش با رویکرد توجه به همه مناطق کشور و خصوصا مناطق محروم برای خدمات آموزشی تاکید کردند.

وی افزود: رهبر انقلاب بر عدالت مدرسه ای بویژه بر کیفیت بخشی به مدارس دولتی و مدارس لازم التوجه تاکید نمودند و همچنین بر عدالت دیجیتالی تاکید نمودند و فرمودند با توجه به زیست بوم کرونا که استفاده از فضای مجازی در آموزش اهمیت یافته است باید مناطق، خانواده ها و دانش آموزانی که به امکانات مجاری دسترسی ندارند مورد توجه جدی قرار گیرند تا در این فرایند نوعی نابرابری آموزشی و بی عدالتی شکل نگیرد.

حسینی با تاکید بر اینکه بخشی از دانش آموزان به وسایل ارتباطی جهت استفاده از شبکه شاد دسترسی ندارند، اظهار کرد: تامین تجهیزات ارتباطی برای تمامی دانش آموزان نیازمند، مشارکت تمامی خیرین، دستگاه ها و نهادها را می طلبد و باید همه پای کار بیایند. استقرار عدالت دیجیتالی در آموزش و پرورش، از طریق دسترسی همه دانش آموزان به وسایل ارتباطی هوشمند میسر است.

وی افزود: استان هایی که از طریق منابع استانی اعتبار خرید پنجاه درصد تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان را تامین کنند بقیه اعتبار آن در قالب طرح هدایت و از طریق مشارکت خیرین و دستگاه ها تامین خواهد شد. شیوه نامه اجرایی طرح هدایت و برش استانی آن تدوین شده است و وظایف تمامی قسمت ها و دوایر در آن مشخص شده است.

وی در پایان تصریح کرد: شرکت صنایع آموزشی وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از شرکت هایی است که می‌تواند در زمینه تولید و یا خرید این تجهیزات به کمک آموزش و پرورش بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار