وزیر بهداشت خبر داد

استخدام ۲۰ هزار پرستار تا پایان امسال

تهران (پانا) - وزیر بهداشت از استخدام ۲۰ هزار پرستار تا پایان امسال در وزارت بهداشت خبر داد و گفت ۱۶ هزار مجوز به کارگیری پرستار نیز به صورت قراردادی و شرکتی داده می شود و در مجموع ۳۶ هزار نفر به کادر پرستاری اضافه می شود تا دغدغه کمبود نیرو بر طرف شود.

کد مطلب: ۱۱۴۸۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
استخدام ۲۰ هزار پرستار تا پایان امسال

سعید نمکی عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز پرستار که با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: دو سال گذشته تعداد زیادی تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های کشور اضافه شد و تعداد تخت‌‌های آی سی یو کشور نیز افزایش یافتند و این مساله نقش مهمی در مهار و مبارزه با اپیدمی کرونا داشت با این وجود هنوز از نظر نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت با استانداردهای جهانی و حتی وضعیت کشورهای همسایه فاصله زیادی داریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: با وجود تحریم‌های آمریکا و هم پیمانانش که برای تامین کوچکترین امکانات باید هزاران مسیر را طی می‌کردیم اما اجازه ندادیم حتی یک بیمار پشت در بیمارستان بماند و هیچ بیماری ناراضی از بیمارستان مرخص شود. در این مسیر دشوار باید از پرستاران ایثارگر قدردانی کنیم که جز عزت و فداکاری از آنان چیزی ندیدیم، کسانی که حدود یکسال از زندگی خود را فدای مراقبت و بهبود بیماران کرونا کردند و از تحمل هیچ رنجی برای بیماران پرهیز نکردند و هیچکدام از پرستاران مساله مطالبات اقتصادی خود را با مراقبت از بیماران گره نزدند.

وی تاکید کرد: با توصیه های مقام معظم رهبری در آخرین جلسه ای که خدمت ایشان بودیم، تلاش زیادی در حال انجام است که دریافتی پرستاران افزایش یابد و به زودی افزایش حقوق پرستاران در حکم آنان اعمال می شود و امیدواریم بتوانیم پاسخی مناسبی به مطالبات مادی این قشر معنوی بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار