افزایش ۴۲ درصدی اعتبار حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در بودجه ۱۴۰۰

تهران (پانا) - براساس لایحه بودجه سال آینده کل کشور برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر ۳۸ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که نسبت به امسال ۴۲ درصد رشد پیش بینی شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۲ درصدی اعتبار حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در بودجه ۱۴۰۰

به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، برابر لایحه بودجه سال آینده برای حمایت از اقشار آسیب پذیر تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور اعتباری معادل ۳۸ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که در مقایسه با اعتبار امسال رقم ۲۷ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان است، ۴۲ درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

این میزان از محل اعتبارات تبصره (۱۴) لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، معادل ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت کاهش فقر مطلق بوسیله پرداخت مستمری به مددجویان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی به تعداد سه میلیون و ۲۴۰ هزار خانوار است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد خواهد داشت.

همچنین در لایحه بودجه سال آینده اعتبار برای ردیف سازمان بهزیستی کشور به مبلغ سه هزار و۹۵۰ میلیارد تومان با رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته پیش بینی شده است.

اعتبار پیش بینی شده برای ردیف کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز برابر با ۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان است که رشد ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

علاوه براین از دیگر حمایت های پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آینده ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی از محل اعتبارات تبصره (۱۶) لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به مبلغ هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اعتباری معادل یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بابت اجرای قانون حمایت از معلولان پیش بینی شده که ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

همچنین در بخش مسکن محرومان نیز دولت اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی برای تامین مسکن محرومان در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار