تجاری سازی و حل مسایل اجتماعی در اجرای پژوهش ها هدف گذاری شود

اردبیل(پانا)- استاندار اردبیل عنوان کرد در اجرای پژوهش ها تجاری سازی و حل مسایل اجتماعی باید هدف گذاری شود.

کد مطلب: ۱۱۴۸۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تجاری سازی و حل مسایل اجتماعی در اجرای پژوهش ها هدف گذاری شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در ویژه برنامه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان افزود: پژوهش های حوزه های مختلف باید با عملیاتی شدن در جامعه اثرات خود را نشان داده و موجب رفع مسائل شود.

او به افزایش ارتباط بین صنعت، کشاورزی و دانشگاه به عنوان مرکز پژوهش های کاربردی اشاره کرد و گفت: این ارتباط در سال های اخیر نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و موجب بهبود اقدامات در این بخش ها شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بستر مناسبی برای انجام پژوهش و تحقیق در استان فراهم است، افزود: با فراهم شدن این بستر فعالان پژوهش در دستگاه ها و مراکزی چون جهاد دانشگاهی، آموزش و پرورش ،پارک علم و فناوری و دانشگاه ها می توانند از ظرفیت های ایجاد شده در راستای به کارگیری علم و دانش برای توسعه بهره ببرند.

بهنام جو وجود امکانات و زیرساخت ها برای توسعه را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با تامین زیرساخت های لازم برای انجام پژوهش های کاربردی، از ظرفیت های علمی نخبگان بومی برای حل مشکلات استفاده کنیم.

او با اشاره به رشد و توسعه مراکز علمی، فناوری و پژوهشی در استان اظهار کرد: مراکز فناوری استان در سال های اخیر با رشد ۲۷۰ درصدی از ۲۰۰ مورد به ۴۷۰ مورد رسیده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: همچنین مراکز رشد از چهار واحد به هشت واحد و مراکز نوآوری نیز از یک واحد به هفت واحد رسیده است.

بهنام جو با اشاره به اهمیت پژوهش و استفاده از ظرفیت پژوهشگران داخلی گفت: با توجه به تحریم های صورت گرفته علیه کشور، بحث سلامت و داروهای مرتبط با سلامتی نیز از این موضوع مستثنی نمانده و اگر تلاش پژوهشگران داخلی نبود،در رابطه با کیت های تست سریع کرونا با مشکل مواجه می شدیم.

او ادامه داد: پژوهشگران داخلی با اراده خود توانستند در این خصوص نیز موفقیت های بزرگی کسب کرده و از وابستگی به خارج از کشور در این خصوص کاسته شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل نیز به تبع ۱۷طرح مختلف پزشکی مرتبط با کرونا مصوب شده و اعتبارات مناسبی نیز به این طرح ها اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار