فرماندار زاهدان:

سند تحول باید به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد

ایجاد آموزش و پرورش ناحیه ۳ در زاهدان ضروری است

زاهدان (پانا) - فرماندار شهرستان زاهدان گفت سند تحول بنیادین باید به عنوان قانون اساسی نظام آموزش و پرورش کشور در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول باید به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد

ابوذر مهدی نخعی در هشتیمن شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان زاهدان اظهار کرد: سند تحول بنیادین به مثابه یک حلقه مفقود در نظام آموزش و پرورش بود.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا که در زمینه تعلیم و تربیت خوب عمل می‌کنند، در نظام آموزش و پرورش خود قانونی دارند که برای همه فصل الخطاب است.

رئیس شورای اداری شهرستان زاهدان ادامه داد: بر همین اساس سند تحول بنیادین باید به عنوان قانون اساسی نظام آموزش و پرورش کشور در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا به اهداف متصور در این سند دست یابیم.

نخعی با اشاره به اهمیت این سند ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم در جلسات بعدی این شورا، بخش‌های مختلف سند تحول در ابتدای جلسه برای اعضا تبیین شود تا ضمن اینکه نسبت به مفاد این سند آگاهی پیدا می‌کنیم در آینده نسبت آن دچار بی‌تفاوتی نشویم.

ایجاد آموزش و پرورش ناحیه 3 در زاهدان ضروری است

فرماندار شهرستان زاهدان در بخش دیگری به ایجاد اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 در این شهرستان اشاره کرد و گفت: براساس شاخص‌ها و استانداردهای موجود شهرستان زاهدان باید حداقل 4 ناحیه آموزش و پرورش داشته باشد اما از آنجایی که به دلیل عدم گسترش سازمان ها و دستگاه های دولتی این امکان وجود ندارد، ایجاد ناحیه 3 برای این شهرستان ضروری است.

نخعی با اشاره به مشکلات موجود در مدارس حاشیه شهر زاهدان ادامه داد: این مشکلات به دلیل این است که بار سنگینی بر دوش نواحی یک و دو آموزش و پرورش زاهدان گذاشته شده که چاره آن ایجاد آموزش و پرورش ناحیه 3 در این شهرستان است.

وی خاطر نشان کرد: کلیات این موضوع در شورای آموزش و پرورش استان به تایید استاندار و تصویب رسیده است.

مجمع خیرین مدرسه ساز زاهدان به زودی افتتاح می شود

فرماندار زاهدان از انجام مقدمات لازم برای ایجاد مجمع خیرین مدرسه ساز در این شهرستان خبر داد و گفت: از آنجایی که بیشتر کمک های خیران در امر مدرسه سازی به سمت دیگر شهرستان های استان روانه می شود ایجاد این مجمع در زاهدان یک ضرورت است.

نخعی به تدوین سند فضاهای آموزشی مورد نیاز شهرستان زاهدان اشاره کرد و گفت: براساس این سند محله به محله کمبودها و نیازهای شهرستان در زمینه فضاهای آموزشی جهت احصای دقیق مشکلات مشخص و به روزرسانی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار