افزایش آلودگی هوای شهر تهران در دوران شیوع کرونا

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوای تهران در شیوع کرونا بر ضرورت چاره‌اندیشی برای غلبه بر این موضوع تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش آلودگی هوای شهر تهران در دوران شیوع کرونا

زهرا نژادبهرام در تذکر امروز خود از افزایش آلودگی هوا در دوران شیوع کرونا خبر داد و گفت: علی رغم تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه ها، همایش‌ها، سینماها و فعالیت‌های هنری و محدود بودن فعالیت بسیاری از اصناف و رسته‌های فعالیتی در سطح پایتخت، امسال نیز شاهد آلودگی هوا هستیم. در حالی که هرساله با اشاره به سهم قریب به 80 درصدی منابع آلاینده متحرک و خودروها در بروز آلودگی هوا، بر ضرورت چاره اندیشی برای غلبه بر این موضوع تمرکز می‌شد، شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های جدی زمینه کاهش قابل توجه تردد و عبور و مرور را فراهم آورد اما مشاهده می شود که کماکان با شرایط نامطلوب آب و هوایی از نظر ذرات معلق در هوا و بروز خطرات جدی برای شهروندان مواجه هستیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات رئیس سازمان محیط زیست کشور، «چون ظرفیت پالایشگاه‌ها از مازوت پر شده و به واسطه تحریم های بین المللی کسی خریدارشان نیست، مجبور هستیم تن بدهیم این مازوت‌ها را در شهرها بسوزانند». نکته قابل توجه دیگر آنکه خودِ ایشان اعلام کرده‌ است: «آلایندگی ناشی از مازوت میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را تا 6 برابر افزایش می‌دهد».

وی افزود: در چنین شرایطی این پرسش مطرح می شود که با چه تدبیری به جای ساخت و ایجاد انبارهای جدید برای نگهداری مازوت، از ریه های شهروندان به عنوان انبار مازوت استفاده می شود؟! اینجانب به عنوان نماینده مردم پایتخت در شورای شهر تهران از وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست تقاضا می‌کنم، با توجه به اهمیت فوق العاده بالای امر صیانت و حفاظت حداکثری از سلامت مردم، هرچه سریعتر برای این موضوع چاره اندیشی عاجل صورت داده و نسبت به رفع مسئله اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار