پیشنهاد اعطا برای استفاده از ظرفیت سراها و خانه‌های سلامت در توزیع خدمات پرستاری

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که از ظرفیت سراها و خانه های سلامت به عنوان مرکزی برای توزیع خدمات پرستاری استفاده شود.

کد مطلب: ۱۱۴۸۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد اعطا برای  استفاده از ظرفیت سراها و خانه‌های سلامت در توزیع خدمات پرستاری

علی اعطا روز یکشنبه در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورا با تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: در ماه‌های اخیر همه اعضای کادر درمان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند و از جان خود مایه گذاشتند. در این یکسال هم شاهد جان باختن تعداد زیادی از پرستاران بودیم، به طوری که تاب و توان کار از آنها گرفته شده است.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رییس و اعضای هیأت مدیره نظام پرستاری تهران، گفت: در این دیدار در رابطه با مشکلات پرستاری در ایام کرونا صحبت شد که موجب دو تذکر می شود.

اعطا با بیان اینکه اولین تذکرم به دولت و وزارت بهداشت درباره شیوه مواجهه با پرداخت معوقات و حق و حقوق جامعه پرستاری است، گفت: بر اساس آمار رسمی یکی از مسئولین، در ماه‌های اخیر، درخواست گواهی برای مهاجرت در بین پرستاران سه برابر شده است. آمار یاد شده، آمار رسمی است اما در جلسه روز گذشته با نظام پرستاری تهران، عنوان شد که این آمار مهاجرت چند ده برابر شده است.

سخنگوی شورای تهران یکی از دلایل افزایش درخواست مهاجرت پرستاران را بحث ‌ای مالی و عدم پرداخت به موقع حق و حقوق و معوقات آنان دانست. این در شرایطی است که در فروردین سال ۹۹، مبلغ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری به موضوع کرونا اختصاص یافته است و بخش مهمی از این ارقام برای جبران کاهش درآمد بیمارستان ها و پرداخت معوقات بوده است.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی هم، هنوز معوقات به موقع پرداخت نمی شود و مشکلاتی به وجود آورده است.

اعطا با اشاره به انتشار اخباری درباره پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر اینکه قطارها به مناسبت روز پرستار در ۳۰ آذر ماه صوت بزنند، گفت: این پیشنهاد با واکنش تندی از سوی تشکل ها و فعالان این حوزه مواجه شده است.

وی تاکید کرد که مطالبه پرستاران چیز دیگری است و خط مقدم پرستاران با درصد بالایی یا مهاجرت مواجه هستند.

وی گفت: به عنوان نماینده مردم ضرورت داشت که این موضوع را مطرح کنم.

وی افزود: نکته دیگر در ارتباط با نوع همکاری بین مدیریت شهری و جامعه پرستاری است، گفت: بخشی از ابعاد و سویه های فعالیت پرستاری معطوف به خدمات محلی و خانگی است که شهرداری با توجه به در اختیار داشتن شبکه مدیریت محلی از طریق سراهای محله و خانه های سلامت، این امکان را دارد که از این ظرفیت استفاده کند. سراها و خانه های سلامت می توانند به عنوان مرکزی برای توزیع این خدمات فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر گفته می شود که پنجاه هزار پرستار بیکار در سطح کشور داریم که اگر ده درصد آنها در تهران باشند، پنج هزار پرستار بیکار در تهران هستند و پیش بینی این ساز و کار، توزیع خدمات محله ای به کاهش بار کاری بیمارستان‌ها در شرایط کنونی کمک خواهد کرد. در این خصوص نامه ای خطاب به شهردار تهران تنظیم و پیشنهاد را ارایه کرده ام.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار