بسته‌های تحولی وزرات آموزش و پرورش زمینه‌ساز تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است 

زاهدان (پانا) - دبیر شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین سیستان و بلوچستان گفت 25 بسته تحولی وزارت آموزش و پرورش مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدام‌های منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارهای سند تحول بنیادین است که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی دارد و زمینه ساز تربیت متوازن و تمام ساحتی دانش‌آموزان خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بسته‌های تحولی وزرات آموزش و پرورش زمینه‌ساز تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است 

علی حیدری نیا در گفت و گو با پانا اظهار کرد: سند تحول بنیادین یک سند بالادستی است از سال ۱۳۹۰برای اجرا ابلاغ و تاکنون تلاش‌های فراوانی برای اجرای آن انجام شده است.
وی با بیان اینکه براساس برنامه این سند هر۵ سال باید بازنگری شود، ادامه داد: برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین نیاز است محتوا و اهداف آن برای جامعه ملموس و شوق انگیز باشد تا جامعه متقاضی اجرای آن باشد.
مشاور فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین ۲۵ بسته تحولی که تحقق پذیر، سنجش‌ پذیر، شوق انگیز و مورد پذیرش جامعه باشد، تهیه و تدوین شده است.
حیدری نیا تصریح کرد: مدرسه محوری، تحقق پذیری و نتیجه گرا بودن از ویژگی‌های این 25 بسته‌های تحولی است.
وی اظهار کرد: بسته‌های تحولی، مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدام‌های منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارهای سند تحول بنیادین است که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش‌های تحول آفرین را دارد و زمینه ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانش‌آموزان برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در مدت زمان معین است.
دبیر شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: سند تحول برای اجرا ابتدا باید به یک گفتمان تبدیل شود و برای این کار نیاز به ساده سازی و خلاصه نویسی این سند داریم تا جامعه هدف به خوبی بتواند آن را درک کند و وظیفه خود در قبال آن را متوجه شود.
حیدری نیا افزود: به همین منظور در شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین استان اقدام به خلاصه نویسی این سند کردیم و همکاران ما در شهرستان ها و مناطق نیز در فضای مجازی از طریق ایجاد اینفوگرافی و پوستر درباره سند تحول بنیادین و همچنین 25 بسته تحولی اقدام به تولید محتوا کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار