عضو حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

بخاطر «ایران» انرژی یکدیگر را خنثی نکنیم

تهران (پانا) - عضو حزب اتحاد ملت تاکید کرد کسانی که بر طبل مخالفت با دولت و سنگ‌اندازی در مقابل دولت می‌کوبند، تندروها هستند و تندروها مثل کف روی آبند، حقیقت و واقعیت نیستند. حقیقت و واقعیت در دست کسانی است که علی‌رغم همه سختی‌ها، همه فشارها و تحریم‌ها و همه نداشته‌ها و همه تحمیلی که بیگانگان بر این کشور کردند، همچنان دارد تلاش می‌کند، پیش می‌رود و با سیلی صورت خود را قرمز نگاه می‌دارد تا بتواند حرمت و هویت این نظام و امید مورد نیاز مردم را به جامعه برگرداند و و مردم ناامید نشوند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بخاطر «ایران» انرژی یکدیگر را خنثی نکنیم

«اتحاد لازم است و حتما باید جدی گرفته شود»؛ این توصیه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دست‌اندکاران مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و در واکنش به جدل‌های اخیر بین مجلس و دولت بود که به صورت پررنگ در سخرانی و نطق‌های دول طرف دیده می‌شد. اشرف بروجردی در این رابطه به پانا گفت:‌ «جمله کاملا یک جمله منبعث از سر دلسوزی و نگرانی است که مقام معظم رهبری دارند نسبت به اینکه جامعه بخواهد پاره پاره شود و اینکه هر کسی بخواهد بخشی را به سمت خود بکشاند و اختلاف را تشدید کنند. اما بحث سر این است که اتحاد در حرف تحقق پیدا نمی‌کند، اتحاد در عمل می‌تواند اثرگذار و اثربخش باشد. بنابراین آنچه که مهم است و از بدو انقلاب تا به امروز، هم زمانی که حضرت امام بودند همواره ندا می‌دانند که مسئولان حواس‌شان جمع باشد اختلاف نداشته باشند و مسائل‌شان را حل کنند، گفت‌وگو کنند و هم مقام معظم رهبری در سنواتی که رهبری جامعه را عهده‌دار بوده‌اند بر این مبنا تاکید داشته‌اند که باید همه متحد باشند.»

انرژی یکدیگر را خنثی نکنیم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «جامعه می‌خواهد آرامش داشته باشد، مشکلات‌ش حل شود و مسائل‌ش به راحتی پیش برود. بنابراین مخاطب حفظ اتحاد و وحدت ملی، دست‌اندرکاران سیاسی و دست‌اندرکاران قدرت هستند. کسانی که در مسند قدرت هستند نباید به این سمت بروند که اختلافات فکری، سلیقه‌ای و اختلافات نگاه به مسائل اجتماعی را بروز و ظهور بدهند. اختلاف و تفاوت نظر و دیدگاه طبیعی است و همیشه تاریخ هم به همین صورت بوده است، اما آنچه که مهم است، ما همه شعارمان و تاکیدمان بر این است که دل‌مان می‌خواهد این نظام توسعه پیدا کند، این نظام به رشد و بلوغ کافی برسد، دل‌مان می‌خواهد که این نظام در خیلی از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد بتواند سرآمد باشد، حرفی برای گفتن داشته باشد، بتواند در سطح ملی و بین‌المللی مطرح شود. بنابراین لازمه همه این‌ها این است که در عمل انرژی یکدیگر را خنثی نکنیم تا بتوانیم این توسعه را و رشد و شکوفایی ایران را تجربه کنیم.»

انصاف، وجدان بیدار و دلسوزی برای مملکت اقتضا می‌کند کسانی که در کسوت نمایندگی قرار گرفته‌اند حتما تلاش یاری‌رسان دولت باشند نه اینکه بخواهند با نیش زبان‌ها، زخم زبان‌ها و با وضع قوانین نامانوس با اصل دموکراسی، نامانوس با اهداف نظام، نامانوس با آرمان‌های امام و شهدا، مدعی این هم باشند که ما دلسوز این کشور هستیم

مدیران ماندگار نیستند، عملکردی بجا بگذارند که نشانه دلسوزی برای پیشرفت کشور و ملت باشند

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران افزود: «اگر قرار بر این باشد که ما انرژی‌های یکدیگر را خنثی کنیم با اتهام زدن، با غُرزدن، نق زدن، نادیده گرفتن خدمات، نادیده گرفتن تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، ضرر این کار را ملت و کشور می‌بینند. مدیران می‌آیند و می‌روند، در هر مقطعی، یک برهه زمانی را این مدیران تجربه می‌کنند و کنار می‌روند و عده دیگر جای آن‌ها را می‌گیرند. بنابراین هیچ یک از مسئولان کشور از عالی‌ترین مقام تا دانی‌ترین مقام هیچکدام ماندگار نیستند و همه یک دوره‌ای می‌آیند و باید امکان مدیریت را به دیگری بسپارند. پس چه خوب است که در این آمد و رفت از خودشان قوت‌ها و عملکردی را به یادگار بگذارند که آن عملکرد نشانه دلسوزی برای پیشرفت کشور باشد، پیشرفت ملت باشد.»

آوای مخالفت با مجریان توسط عده‌ای که روی صندلی‌های سبز نشسته‌اند، منصفانه و خداپسندانه نیست‌

عضو حزب اتحاد ملت گفت: «بنابراین اگر امروز ما می‌بینیم عده‌ای در جایگاهی، در صندلی‌های سبز نشسته‌اند ولی آوای مخالفت با مجریانی که شبانه‌روز خود را گذاشته‌اند که تلاش کنند، زحمت بکشند تا این مملکت بتواند رشد کند، این نه منصفانه و نه خداپسندانه است. منصفانه و خداپسندانه نیست کسی بخواهد زحمات اجرایی را نادیده بگیرد، کسی که بر روی یک صندلی نشسته است و از همان جا می‌تواند بگوید هر کاری که انجام می‌شود خوب است یا بد است.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: «به اعتقاد من انصاف، وجدان بیدار و دلسوزی برای مملکت اقتضا می‌کند کسانی که در کسوت نمایندگی قرار گرفته‌اند حتما تلاش کنند دولت را یاری کنند و یاری‌رسان دولت باشند نه اینکه بخواهند با نیش زبان‌ها، زخم زبان‌ها و با وضع قوانین نامانوس با اصل دموکراسی، نامانوس با اهداف نظام، نامانوس با آرمان‌های امام و شهدا، مدعی این هم باشند که ما دلسوز این کشور هستیم.»

حقیقت و واقعیت در دست کسانی است که علی رغم همه سختی‌ها، همه فشارها و تحریم‌ها و همه نداشته‌ها و همه تحمیلی که بیگانگان بر این کشور کردند، همچنان تلاش می‌کنند و پیش می‌رود و با سیلی صورت خود را قرمز نگاه می‌دارند تا بتواند حرمت و هویت این نظام و امید مورد نیاز مردم را به جامعه برگردانند و و مردم ناامید نشوند

اشرف بروجردی تاکید کرد: «تاکید مقام معظم رهبری زمانی می‌تواند جنبه عینی و عملی به خود بگیرد که مجریان و کسانی که در مسند قانون‌گذاری و کسانی که در قوه قضاییه قرار گرفته‌اند قبل از هر چیز با هم هم‌فکری کنند برای اینکه تمشیت امور را بر عهده بگیرند.»

تندروها کف روی آبند

این استاد فقه سیاسی در ادامه گفت: «عده‌ای برای منافع جناحی و رسیدن به اهداف انتخاباتی تقابل‌هایی به وجود می‌آورند که چهره دیگری از ایران در نظام بین‌الملل ترسیم می‌کند، این‌ها حتی اصولگرا نیستند، اصولگرا یعنی کسی که قائل به یک سری چارچوب‌ها و اصولی است که می‌تواند حداقل کمک‌کننده باشد. اگر مطابق با سلیقه عموم مردم نباشد ولی می‌تواند کمک‌کننده باشد. اما آن کسانی که بر طبل مخالفت با دولت و سنگ‌اندازی در مقابل دولت رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند که چنین عمل کنند، این‌ها تندروها هستند و تندروها مثل کَف روی آبند، می‌آیند و می‌روند؛ هیاهو زیاد دارند، سر و صدا زیاد دارد، صدای‌شان بلند است و همیشه سعی می‌کنند حق را به جانب خود بگیرند، در حالیکه واقعیت و حقیقت کف رودخانه هستند.»

ناامیدی مردم بزرگترین آسیبی است که می‌تواند کشور را به سمت انحطاط بکشاند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: «حقیقت و واقعیت در دست کسانی است که علی‌رغم همه سختی‌ها، همه فشارها و تحریم‌ها و همه نداشته‌ها و همه تحمیلی که بیگانگان بر این کشور کردند، همچنان تلاش می‌کنند، پیش می‌رود و با سیلی صورت خود را قرمز نگاه می‌دارند تا بتواند حرمت و هویت این نظام و امید مورد نیاز مردم را به جامعه برگردانند و و مردم ناامید نشوند. چون ناامیدی مردم بزرگترین آسیبی است که می‌تواند کشور را به سمت انحطاط بکشاند. من فکر می‌کنم اگر بحث انتخابات این زمینه را فراهم کرده که حضرات این مقدار علیه دولت فضاسازی می‌کنند، این آسیب رساندن به کل نظام و به کل جامعه است و قطعا شاد کردن کسانی است که نمی‌خواهند ایران شاد باشد و ایران مقتدر را نمی‌پسندند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار