رئیسی: ۵۱ درصد از بستری های کرونایی مربوط به دورهمی است

تهران (پانا)- سخنگوی ستاد ملی کرونا، با بیان اینکه بیش از ۵۱ درصد از بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان ها مربوط به دورهمی های خانوادگی و میهمانی هاست، اظهار کرد این آمارها موجب شده برای جلوگیری از برگزاری دورهمی های خانوادگی اقدام به اعمال محدودیت های منع تردد کنیم.

کد مطلب: ۱۱۴۷۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیسی: ۵۱ درصد از بستری های کرونایی مربوط به دورهمی است

دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا در استان گیلان در گفت و گویی، به اعمال محدودیت های تردد طی امروز و فردا اشاره کرد و گفت: این محدودیت ها براساس آمار و ارقامی است که از وضعیت بیماران بستری در سطح کشور ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۱ درصد از بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان ها مربوط به دورهمی های خانوادگی و میهمانی هاست، اظهار کرد: این آمارها موجب شده برای جلوگیری از برگزاری دورهمی های خانوادگی اقدام به اعمال محدودیت های منع تردد کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر لزوم توجه مردم به اصل مسئولیت اجتماعی برای قطع زنجیره کرونا، عنوان کرد: اصل بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و عدم حضور در دورهمی هاست، اما درصد پایینی از افراد متاسفانه پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند که در نهایت منجر به گسترش شیوع بیماری می شود.

رئیسی، با بیان اینکه محدودیت های ویژه شب یلدا از ساعت ۱۸ برای کلیه اصناف گروه دو، سه و چهار اعمال خواهد شد، اضافه کرد: این محدودیت ها در همه شهرهای با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد اعمال می شود. همچنین منع تردد بین شهری برای خودروهای شخصی از ساعت ۲۰ شب تا چهار بامداد نیز در همه شهرها برقرار است.

وی با اشاره به وضعیت کنترل بیماری کرونا در استان گیلان، یادآور شد: علیرغم اینکه گیلان جزو اولین استان هایی است که درگیر کرونا شد، اما ارزیابی های وزارت بهداشت نشان می دهد که نسبت جان باختگان کرونایی به جمعیت استان از میانگین کشوری پایین تر است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا ، گیلان را جزو استان های با کمترین فوت دانست و ادامه داد: در اسفندماه با تعداد زیاد فوت مواجه بودیم، اما در مجموع نسبت فوت به جمعیت در گیلان کمتر بوده؛ همچنین استان گیلان در شاخص نسبت فوت شدگان به بستری شدگان که یکی از شاخص های مهم بین المللی است، از متوسط کشور پایین تر است که از کیفیت مراقبت و مدیریت کرونا در این استان حکایت دارد.

رئیسی، با اشاره به کنترل خوب بیماری کرونا در گیلان در پیک اول، خاطرنشان کرد: متاسفانه با خیز مجدد بیماری در کشور مواجه شدیم و طی دو هفته گذشته چهار استان اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان وضعیت قرمز داشتند، اما گیلان بعد از اردبیل روند نزولی پیدا کرد و از وضعیت قرمز خارج شد.

وی با بیان اینکه شهرستان های فومن، شفت، صومعه سرا، املش، رضوانشهر و سیاهکل از وضعیت قرمز و نارنجی خارج و زرد شدند، تصریح کرد: گیلان ۱۰ شهرستان نارنجی دارد؛ البته وضعیت شهرستان تالش ناپایدار است و اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، به وضعیت قرمز بازمی گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار