خط کشتیرانی لاینر از چابهار به پاکستان مورد استفاده دو طرف قرار گیرد

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت که خط کشتیرانی لاینر از چابهار به کشور پاکستان نیز می‌تواند از برنامه‌های مهم ۲ کشور باشد و مورد استفاده دو طرف قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
خط کشتیرانی لاینر از چابهار به پاکستان مورد استفاده دو طرف قرار گیرد

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در مراسم افتتاح رسمی مرز ریمدان با حضور زبیده جلال وزیر تولیدات صنایع دفاعی کشور پاکستان و سایر مقامات ایران و پاکستان اظهار کرد: مرز ریمدان در جنوب سیستان وبلوچستان به توسعه دهنده روابط تجاری و سیاسی ۲ کشور ایران و پاکستان تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی شهرک‌ها و ناحیه صنعتی در دو سوی مرز می‌تواند منجر به اشتغال و افزایش تبادل تجاری شود؛ از این رو پیگیری این موارد در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال شبکه ریلی ایران به اروپا افزود: اتصال جاده و ریل ایران به پاکستان از نقاط مختلف در دستور کار است تا حداکثر استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه تجارت استفاده شود.

وی بر رشد همکاری‌های اقتصادی و تحقق پنج میلیارد دلار تبادلات کالا بین تهران و اسلام آباد تاکید و خاطرنشان کرد: از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه و توجه به رفاه مرزنشینان باید استفاده کرد.

اسلامی با بیان اینکه گذرگاه مرزی ریمدان شرایط اقتصادی ۲ کشور را بهبود می‌بخشد، تصریح کرد: نزدیکی ریمدان به منطقه آزاد چابهار فرصتی برای سرمایه‌گذاری است و باید تسهیل تجارت و بازرگانی پیگیری شود.

وی از تمامی دست اندرکاران برگزاری این مراسم قدردانی کرد و گفت: بزودی مرز پیشین نیز بصورت رسمی با تامین زیرساخت‌های لازم افتتاح می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار