مجید عابدی: برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر یک اتفاق مثبت است

تهران (پانا) - یک هنرمند مجسمه‌ساز، برگزاری سمپوزیوم در شرایط کنونی را یک اتفاق مثبت خواند و گفت روشن است که در این دوره از سمپوزیوم ابعادی چون ارتباط هنرمندان کمرنگ بود اما معتقدم که برگزاری سمپوزیوم همواره یک اتفاق مثبت است و خود یک تجربه برای موارد مشابه به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۱۴۷۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مجید عابدی: برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر یک اتفاق مثبت است

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، مجید عابدی از هنرمندان سومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر، ویژه دانشمندان از ساخت سردیس مرحوم دکتر کریم جوانشیر، خبر داد و در این باره گفت: دکتر جوانشیر از چهره‌های مطرح عرصه گیاه‌شناسی و اکولوژی به شمار می‌روند، بنابراین من نهایت سعی خود را به کار بردم تا بتوانم فراتر از تصویرسازی چهره، به ابعاد مختلف شخصیتی او نیز بپردازم.

او ادامه داد: متاسفانه من نتوانستم با نزدیکان مرحوم جوانشیر ارتباط برقرار کنم و حتی عوامل سمپوزیوم که در این راستا به هنرمندان کمک می‌کردند، نیز موفق به این امر نشدند. بنابراین عمده فعالیت و تحقیقات من از طریق اینترنت شکل گرفت.

این هنرمند تصریح کرد: به نظرم در ساخت یک سردیس، یکی از مهمترین نکات، عکس‌هایی است که باید از زوایای مختلف وجود داشته باشد و پس از آن بحث شخصیت‌پردازی و توجه داشتن به روحیات سوژه مورد نظر در اولویت قرار دارد البته این نخستین بار بود که من به دلیل شرایط موجود، برای ساخت سردیس از اینترنت و منابع تصویری استفاده کردم.

عابدی افزود: به نظرم، کار کردن به این شکل، بسیار سخت است اما فکر می‌کنم که با وجود کمبود منابع در رابطه با این شخصیت، تمام تلاش خود را به کار بردم و بارها و بارها تغییراتی در اثر ایجاد کردم به همین خاطر، فکر می‌کنم، شکل نهایی کار، قابل قبول خواهد بود.

او درباره برگزاری سمپوزیوم به شکل آنلاین، بیان کرد: همه ما می‌دانیم که سمپوزیوم به معنای دورهمی هنرمندان برای انتقال تجربیات و دانسته‌های آنان است بنابراین برگزاری چنین رویدادهایی به لحاظ تکنیکی بر روی روند کاری هنرمندان موثر است اما بدیهی است که در این دوره به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری سمپوزیوم به شکل همیشگی مقدور نبود.

این هنرمند، برگزاری سمپوزیوم را یک اتفاق مثبت خواند و تصریح کرد: روشن است که در این دوره از سمپوزیوم ابعادی چون ارتباط هنرمندان کمرنگ بود اما معتقدم که برگزاری سمپوزیوم همواره یک اتفاق مثبت است و خود یک تجربه برای موارد مشابه به شمار می‌رود. بنابراین اگر باز هم روزی نیازمند برگزاری آنلاین سمپوزیوم باشیم، این دوره، می‌تواند یک تجربه خوب و مثبت به شمار رود.

عابدی پیشنهاد داد: شاید بهتر بود که برای بالا بردن کیفیت سمپوزیوم، بیشتر از نرم‌افزار های ارتباطی استفاده می‌کردیم تا امکان ارتباط بین هنرمندان پررنگ‌تر شود و روال عادی سمپوزیوم، نیز شکل گیرد اما به نظر می‌رسد که شکل این دوره بیشتر در سکوت گذشت و اغلب هنرمندان بر کار خود تمرکز کردند.

او ادامه داد: در این دوره تمرکز بسیار زیادی بر ساخت ماکت شکل گرفت و حساسیت‌ها نیز بیشتر شد به همین خاطر، شاید لازم بود که روی ارتباطات جمعی هنرمندان به شکل دورادور بیشتر کار می‌کردیم.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور 21 هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار