سینمای کودک و نوجوان جهان در «جعبه موسیقی» رادیو نمایش

تهران (پانا) - این هفته، رادیو نمایش در برنامه «جعبه موسیقی» به روایت موسیقی سینمای کودک و نوجوان جهان می پردازد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سینمای کودک و نوجوان جهان در «جعبه موسیقی» رادیو نمایش

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش ، فیلم هایی که موسیقی آن ها این هفته توسط مریم نشیبا روایت می شود به ترتیب فیلم های «هری پاترو سنگ جادو» ، «بچه رئیس» ، «چارلی و کارخانه شکلات سازی»،«مرد عنکبوتی» و «سرویس تحویل کی کی » است.

«هری پاتر و سنگ جادو»، نخستین فیلم از مجموعه‌فیلم‌های هری پاتر در ژانر فانتزی است به نویسندگی استیو کِلاوز Steve Kloves بر اساس رمان مشهور «جِی. کِی. رُولینگ» و کارگردانی کریس کُلُمْبُوس Columbus که در سال ۲۰۰۱ به روی پرده رفت ؛ این فیلم نامزد و برنده جوایز متعددی؛ از جمله نامزد سه جایزه اسکار شد و البته جایزه منتقدان فیلم سال را به دست آورد ، موسیقی به یادماندنی این فیلم ، اثر آهنگساز صاحب نام و مشهور آمریکایی، جان ویلیامز بزرگ ، برنده پنج جایزه و بیشترین نامزدی اسکار دربین انسانهای زنده جهان است. داستان فیلم درباره پسر بچه ۱۱ ساله‌ای به نام هری پاتر است که برای تحصیل به مدرسه علوم و فنون جادوگری «هاگوارتز» می رود،او متوجه می‌شود که در جامعه جادوگری بسیار مشهور است؛ شهرتی که ریشه در گذشته پر از رمز و راز وی دارد.

«بچه رئیس؛ بازگشت به کار» آهنگسازی تمامی قسمتهای این پویانمایی جذاب، زیر نظر «هانس زیمِر» موسیقیدان، آهنگساز مشهور و تهیه‌کننده موسیقی اهل آلمانی انجام شده ، آهنگسازی که چهار جایزه گرمی، دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه اسکار را درتالارافتخارات خود دارد، نام او همچنین در فهرستی از نوابغ زنده جهان، به چشم می‌خورَد.

«چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» نام فیلمی به نویسندگی «جان اُوت» و کارگردانی« تیم بِرتون» است که در سال ۲۰۰۵ اکران شد و نامزدی دریافت یک جایزه اسکار ، چهار بفتا و یک گلدن گلاب را به دست آورد.

موسیقی این فیلم اثر، دَنی اِلفمَن ، آهنگساز خواننده، تهیه‌کننده موسیقی و بازیگر آمریکایی است.وی برای ساخت شعر و موسیقی این فیلم کاندیدای جایزه گرمی در سال 2006 شد.

«مرد عنکبوتی» فیلمی اَبَرقهرمانی محصول سال ۲۰۰۲ به نویسندگی دیوید کِپ ؛ و به کارگردانی سام ریمی است که بر پایه شخصیت مرد عنکبوتی داستانهای کُمیک اِستریپ ساخته شده ، این فیلم در هفتاد و پنجمین مراسم اسکار، نامزد دریافت دو جایزه بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین تدوین صدا شد.موسیقی این فیلم اثر دِنی اِلفمَن آهنگساز، خواننده وتهیه‌کننده موسیقی مشهور آمریکایی است.

سرویس تحویل «کی‌کی» یک فیلم انیمیشن ژاپنی محصول سال ۱۹۸۹ است به نویسندگی و کارگردانی هایائو میازاکی Hayao Miyazaki ، فیلمی بر اساس رمانی به همین نام که توسط اِئیکو کادوُنو Eiko Kadono نویسنده مشهور ادبیات کودکان نوشته شده‌است.معروف‌ترین رمان او «سرویس تحویل کی کی» که در سال 1985 منتشر شد، با استقبال بسیارمخاطبان ومنتقدان روبرو شدو همان سال موفق به کسب جایزه بزرگ مجله «انیمیج» شد.اِئیکو کادوُنو در سال 2018 برای نگارش این رمان، جایزه هانس کریستین اندرسن را از آن خود کرد. جُو هیسائیشی joe Hisaishi آهنگسازی این انیمیشین جذاب را به عهده دارد .

جعبه موسیقی هر روز ساعت 1:30 بامداد از رادیو نمایش پخش می شود و تکرار آن ساعت 13:30 بعدازظهر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار