عضویت ۸۵ درصد ازدانش آموزان اردبیلی در شبکه شاد

اردبیل(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از عضویت ۸۵ درصد ازدانش آموزان این استان درشبکه شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
عضویت ۸۵ درصد ازدانش آموزان اردبیلی در شبکه شاد

احمد ناصری، مدیر کل آموزش وپرورش اردبیل در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ما شرایط متفاوتی را در بخش آموزش و همچنین تربیت نسل آینده سپری می کنیم و بر این باوریم که در این مسیر قطعا نارسایی ها و کوتاهی ها باید برطرف و اسباب تقویت نظام تعلیم و تربیت به شایستگی فراهم آید.

اوتصریح کرد: از 15 شهریور فعالیت های آموزشی را با شکل ترکیبی حضوری و غیرحضوری در استان اردبیل آغاز کردیم که البته در مناطق روستایی این شرایط آموزشی عمدتا حضوری بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تا 16 مهر ماه شرایط خوبی را در مدارس در حوزه آموزشی شاهد بودیم که 85 درصد والدین از حضور دانش آموزان در کلاس های درس استقبال کرده و در مناطق روستایی این آمار به صد درصد رسید.

ناصری افزود: با شیب کاهنده این وضعیت ادامه پیدا کرد به طوریکه با شروع پیک سوم کرونا حضور دانش آموزان در مدارس آن هم در مناطق شهری به صورت کامل ملغی شد و شاهد فعالیت های غیرحضوری دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد بودیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: البته زیرساخت آموزش غیرحضوری در ماه های گذشته به خوبی تقویت شده و با کسب تجربه چندین ماهه سعی کردیم تا ایرادات و اشکالات را در حد توان رفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یکی از مشکلات اساسی را در آموزش مجازی عدم پوشش اینترنت در مناطق روستایی بود که به معنای واقعی مشکلاتی را به همراه آورد.

ناصری اضافه کرد: 243 روستا از نعمت پوشش اینترنت به صورت کامل بی بهره بودند که در این روستاها سه هزار و 657 نفر دانش آموز تحصیل می کردند که مشکلی در دریافت شبکه شاد داشتند.

او ضرورت برقراری عدالت آموزشی و خدمات ارائه شده را در این زمینه یادآور شد و ادامه داد: ما سعی کردیم با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بستر اینترنت را در مناطق روستایی و همچنین پوشش شبکه ملی اطلاعات فراهم کنیم که البته این کار در قالب طرح توسعه هوشمندسازی مدارس پیگیری می شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: بر همین اساس سعی می شد تا 25 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش انجام شود تا دو هزار مدرسه در مناطق شهری و روستایی زیر پوشش اینترنت پرسرعت رفته و متصل به شبکه ملی اطلاعات باشند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همچنان این فرآیند در حال پیگیری است تا همه مناطق روستایی و مدارس استان بتوانند به این شبکه دسترسی پیدا کنند.

او به برنامه آموزشی ارائه شده در قالب طرح اطلس دسترسی دانش آموزان به خدمات آموزشی اشاره کرد و گفت: ما مکلف شدیم تا انواع خدمات آموزشی را اعم از حضوری، غیرحضوری، شبکه شاد، بسته های آموزشی و شبکه آموزشی برای دانش آموزان ارائه کنیم تا از بین آنها بهترین شرایط برای تحصیل نسل آینده فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: 194 هزار دانش آموز در استان عضو شبکه شاد هستند و تنها 33 هزار دانش آموز در این شبکه عضویت ندارند.

ناصری خاطر نشان کرد: 85 درصد دانش آموزان استان از شبکه شاد بهره مند هستند و 15 درصد باقی مانده عمدتا در مناطق روستایی و حاشیه شهر هستند که بخشی از آنها به دلیل نداشتن تبلت یا گوشی از این امکانات استفاده نمی کنند.

او اضافه کرد: بالاترین آمار ما در بین مناطق آموزش و پرورش پوشش 93 درصدی و کمترین پوشش 47 درصدی است که مربوط به ارشق در مشگین شهر است که عمدتا منطقه روستایی محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در مورد خرید گوشی و تهیه تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند نیز ادامه داد: قرار شده با تأمین اعتبار 50 درصدی از سوی استانداری و 50 درصد مابقی از طریق نهادها و موسسات خیریه و آموزش و پرورش، تبلت و گوشی دانش آموزان بی بضاعت تهیه شود.

ناصری اضافه کرد: تاکنون برای یک هزار و 780 نفر دانش آموز در استان گوشی و تبلت تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته تا از جریان آموزشی عقب نمانند.

او با قدردانی از همکاری خوب معلمان و اولیای دانش آموزان در این شرایط سخت آموزشی اظهار کرد: این مشارکت زمینه خوبی را برای ارتقا آموزش دانش آموزان فراهم کرده و امیدواریم با یک شرایط مساعد روند آموزش حضوری و یا مجازی را در مدارس شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در مورد برگزاری آزمون نیم سال اول دانش آموزان تصریح کرد: امتحانات داخلی در دی ماه و از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد ولی آزمون نهایی برای دانش آموزان بزرگسال و داوطلب آزاد به صورت حضوری و از 15 دی ماه برگزار خواهد شد.

ناصری گفت: پیش بینی می کنیم در 25 حوزه امتحانی دو هزار دانش آموز اعم از بزرگسال و داوطلب آزاد در این آزمون نهایی شرکت کرده و برای کسب نمرات مورد نیاز رقابت کنند.

او در پایان: در مقطع اول و دوم ابتدایی برای دو درس فارس و ریاضی ارزشیابی به صورت حضوری و با گروه بندی دانش آموزان انجام خواهد شد که مدیر و معلم کلاس باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار